Chrysler znika z Europy

ŁO, Bloomberg
01-06-2011, 11:42

Amerykańska marka samochodowa Chrysler znika z Europy po czterech dekadach obecności. Zdecydował o tym Sergio Marchionne, prezes koncernu Fiat, który przejął Chryslera.

W europejskich salonach Chryslery będą od teraz sprzedawane pod marką Lancia. – Nie mogliśmy utrzymać dwóch marek wszędzie, więc musieliśmy podjąć tę decyzję – przekonuje Olivier Francois, który kieruje obiema markami.

Połączenie Lanci i Chryslera jest częścią planu likwidacji strat w Europie i obcięcia kosztów o 1,5 mld EUR do 2014 r.

Do końca roku Fiat chce mieć 57 proc. udziałów w amerykańskim Chryslerze, który jest trzecim pod względem wielkości producentem aut w USA. Na razie Włosi mają 46 proc. udziałów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Chrysler znika z Europy