Cinema City buduje kolejne multipleksy

KL
opublikowano: 25-08-2009, 00:00

Wyniki w drugim kwartale były gorsze niż przed rokiem. Ale całe półrocze spółka zamknęła wzrostami.

Wyniki w drugim kwartale były gorsze niż przed rokiem. Ale całe półrocze spółka zamknęła wzrostami.

Europejski operator kin chwali się rosnącą liczbą sprzedanych biletów. W całej sieci w pierwszym półroczu sprzedał 12,3 mln sztuk, czyli o 22,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka tłumaczy, że pomogły w tym dobre produkcje filmowe i nowe kina. Spadła jednak średnia cena biletu — w pierwszej połowie roku o ponad 16 proc., a w drugim kwartale aż o ponad 19 proc. Spadek ceny był skutkiem osłabienia lokalnych walut krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Firma otwierała także multipleksy w mniejszych miastach, w których ceny są niższe.

W pierwszej połowie roku przychody Cinema City wyniosły 105 mln EUR, czyli wzrosły o 16,7 proc. Zysk netto wzrósł o 31,5 proc., do 13,5 mln EUR. Inaczej było z wynikami drugiego kwartału. Sięgnęły 38,6 mln EUR, czyli spadły o 16,4 proc. Zysk netto wyniósł 3,9 mln EUR (-41,1 proc.). W drugim kwartale spadały przede wszystkim przychody ze sprzedaży biletów, mimo większej ich liczby. Polska pozostaje największym rynkiem dla CCI.

Cinema City podaje, że pozytywnie na wyniki w pierwszym półroczu wpłynęła działalność związana z nieruchomościami. Sprzedaż udziałów w projekcie Mall of Plovdiv przyniósł 23 mln EUR. Spółka ma w planach też dalszy rozwój projektów deweloperskich w Bułgarii.

— Planujemy otwarcie Mall of Ruse w drugiej połowie przyszłego roku. Około 50 proc. powierzchni jest już wynajęte, jednak warunki na rynku nieruchomości nie są idealne. Mamy nadzieję, że przed otwarciem centrum się poprawią — mówi Moshe Greidinger, prezes CCI.

Operator będzie otwierać kolejne multipleksy.

— Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kina z 60--70 salami kinowymi. Kluczowe będą trzy duże projekty: w Bukareszcie, Krakowie i Budapeszcie — zapowiada Moshe Greidinger

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Cena , Ceny , Kino