Coty wyda blisko 3 mln zł na promocję

Agnieszka Janas
25-09-2001, 00:00

Coty wyda blisko 3 mln zł na promocję

Dziś Coty Polska, firma zajmującą się dystrybucja kosmetyków, wprowadza na rynek nową damską i męską linię zapachów Bleu Marine Pierre Cardina. Na promocję produktów firma wyda 3 mln zł w ciągu roku od premiery. Roczny budżet na reklamę firmy kształtuje się w granicach 50 mln zł.

Dziś firma Coty Polska z siedzibą w Warszawie, zajmująca się dystrybucją kosmetyków, wprowadza na rynek polski nowe produkty — damską i męską linię zapachową Bleu Marine — sygnowane marką Pierre Cardin.

— Na promocję tego produktu mamy w budżecie 3 mln zł, zostaną one wydane w ciągu roku, tzn. do połowy 2002 r. Pieniądze przeznaczone będą na reklamę, na produkcję wystroju stoisk w perfumeriach, próbek itp. To dla nas szansa na zaistnienie w segmencie semi-selektywnym, tzn. między ekskluzywnymi wyrobami perfumeryjnymi a zapachami o średnim standardzie. W cenie około 130 zł za 75 ml wody toaletowej — wyjaśnia Piotr Kuc, prezes zarządu CP.

100 tys. zł na mistrza

W ramach promocji firma zaprosiła do Warszawy twórcę zapachu, Pierre Cardina. Organizacja przyjazdu pochłonęła ponad 100 tys. zł.

— Środki przeznaczane na działania reklamowe pochodzą z zysków własnych firmy. Nasze obroty wynoszą rocznie w granicach 200 mln zł. Co roku na marketing i reklamę przeznaczamy kwotę wynoszącą 25 proc. obrotów. W roku 2002 chcemy więc przeznaczyć na ten cel w granicach 50 mln zł — podkreśla Piotr Kuc.

Pachnący rynek

Wartość krajowego rynku zapachów z tzw. średniej półki w 2000 roku kształtowała się na poziomie 590 mln zł wśród produktów przeznaczonych dla kobiet i 548 mln zł w asortymencie męskim. Coty Polska posiada 25-proc. udział w rynku wśród zapachów damskich oraz 12-proc. wśród męskich. Głównymi konkurentami firmy na rynku produktów dla mężczyzn są m.in. Cussons (16 proc.),Beiersdorf-Lechia (11 proc.), Henkel (7 proc.)i Gillette (7 proc.). Na rynku artykułów dla kobiet: m.in. Elida (11 proc.), Muelhens (11 proc.), Henkel (8 proc.).

Coty Polska sprowadza do kraju produkty gotowe do sprzedaży. Piotr Kuc nie wyklucza jednak możliwości powstania w Polsce zakładów konfekcjonowania produktów. Obecnie trwają analizy opłacalności takiej działalności.

Coty Polska, część koncernu Coty Inc., obecna jest w kraju od 1993 roku. Obecnie jej produkty można kupić w 80 krajach, w 26 z nich posiada swoje oddziały.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Coty wyda blisko 3 mln zł na promocję