CPK zostaje bez prezesa

opublikowano: 20-02-2019, 13:20

Jacek Bartosiak zrezygnował z przyczyn osobistych z funkcji szefa spółki. Decyzje będą podejmowane przez trzyosobowy zarząd.

Z dniem 19 lutego Jacek Bartosiak, pierwszy prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny, powołany w październiku ubiegłego roku, złożył rezygnację.

  – Jest ona motywowana wyłącznie sprawami osobistymi. Moja opinia co do konieczności budowy CPK pozostaje niezmienna. W interesie Polski i Europy Środkowej i Wschodniej jest jak najszybsze uruchomienie CPK, który będzie impulsem dla PKB, wehikułem do tworzenia miejsc pracy oraz poprawi mobilność społeczną regionu i zwiększy bezpieczeństwo Polski. Węzły transportowe, takie jak CPK, są krwiobiegiem globalnej gospodarki, oznaczając przepływ towarów, kapitału, wiedzy, innowacji, ludzi, idei i pomysłów. Dobrze zarządzane kraje, a do takich chcemy się zaliczać, posiadają duże węzły przesiadkowe – mówi  Jacek Bartosiak.

W zarządzie CPK pozostali Dariusz Sawicki, odpowiedzialny za część lotniskową, Piotr Malepszak, który odpowiada za komponent kolejowy, i Michał Wrona, w którego gestii są kwestie finansowe. Spółka kontynuuje przygotowania do budowy CPK. 

W ostatnich tygodniach zdefiniowała wstępny zakres prac koniecznych dla realizacji nowego lotniska, który obejmuje ponad 60 elementów infrastruktury portu.  W części kolejowej gotowy jest także podział zadań inwestycyjnych między spółki: CPK i PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie budowy tzw. szprych, czyli poszczególnych korytarzy kolejowych obsługujących Port Lotniczy Solidarność .

W tym roku przyjęty będzie plan wieloletni CPK, czyli dokument,  który określi, jakie inwestycje będą realizowane, w jakim czasie i jakie finansowanie budżetowe będzie w tym celu potrzebne.  Także w tym roku spośród międzynarodowych podmiotów z doświadczeniem inwestycyjnym w projektowaniu i budowie największych portów lotniczych zostanie też wybrany dla CPK partner strategiczny.

Doradca ma brać udział w przygotowaniu tzw. master planu, który będzie zawierał m.in. długoterminowe prognozy rozwoju lotniska w horyzoncie co najmniej 20 lat, szczegółową lokalizację elementów infrastruktury (m.in. terminala i pasów startowych) oraz zakładany kosztorys i harmonogram przedsięwzięcia wraz z listą towarzyszących inwestycji infrastrukturalnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy