Creepy Jar szlifuje „StarRupture”

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-04-24 11:29

Giełdowe studio do końca czerwca chce mieć grywalną wersję swojej najnowszej produkcji, a premiera spodziewana jest po III kw. Pierwszy tytuł studia — „Green Hell” — ma pojawić się w jednej z usług subskrypcyjnych.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Creepy Jar, notowany na GPW producent gier, intensywnie pracuje nad swoją drugą grą — „StarRupture”.

— Do końca czerwca chcemy mieć grywalną grę. W III kw. dajemy sobie czas na doprowadzenie jej do stanu gotowości do wydania. Obecnie zastanawiamy się nad datą premiery i wypatrujemy okna do wydania gry po trzecim kwartale — powiedział Krzysztof Kwiatek, prezes spółki.

„StarRupture” jest pierwszoosobowym base-builderem z zaawansowanym systemem walki i eksploracją w otwartym świecie. Budżet produkcji jest szacowany na 35 mln zł. Gra zadebiutuje najpierw w wersji tzw. early access.

— Produkcja idzie sprawnie. Nie widzimy żadnych zagrożeń, żeby premiera nie odbyła się w zaplanowanym czasie — mówi prezes.

Poinformował też, że od końca czerwca do premiery zaplanowane są playtesty. Do czasu premiery studio planuje m.in. trzy materiały wideo promujące grę. Przed premierą planuje też dotrzeć z tytułem do licznego grona influencerów.

Na początku stycznia spółka informowała, że jej pierwsza produkcja „Green Hell” na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store sprzedała się w ponad 7 mln egzemplarzy. Grzegorz Piekart, członek zarządu spółki, poinformował w czwartek, że deweloper jest po rozmowach z jedną z platform oferujących usługi abonamentowe i tytuł pojawi się w jednej z nich. Nie ujawnił jednak na której i kiedy.