CRM zwiększa zyski

Marcin Złoch
29-09-2004, 00:00

Dostawcy aplikacji CRM nie mogą pochwalić się wieloma udanymi wdrożeniami. Lepiej jest w przypadku tradycyjnych funkcjonalności oprogramowania klasy ERP.

Przyczyna tego zjawiska leży głównie w różnej dla każdej firmy filozofii zdobywania i utrzymywnia kontaktów z klientami. Chociaż niektórzy dostawcy systemów CRM mówią o wersjach dedykowanych dla konkretnych branż — to jest to na ogół działanie marketingowe.

Przystosowanie dla konkretnego sektora polega na dodaniu najpotrzebniejszych funkcji, które na pewno usprawniają moduł, ale cały czas nie czynią z niego aplikacji szytej na miarę.

Czasami brak korzyści po wdrożeniu takiej aplikacji może leżeć w przyzwyczajeniach i mentalności pracowników. CRM wymusza dyscyplinę wśród sił sprzedaży i obsługi klienta — może być lokomotywą, która zwiększy przychody wykorzystując szanse i możliwości, które dotychczas były niewidoczne lub po prostu zaniedbane. Dzięki funkcjom analitycznym i sprzężeniu CRM z danymi z systemu ERP może on stać się przydatnym narzędziem dla działu marketingu czy obsługi klienta.

— Według naszych szacunków, nasycenie rynku aplikacjami CRM dla średniej firmy to 11-15 proc., tempo wzrostu rynku CRM oceniamy na 8-14 proc. Największy potencjał mają elastyczne rozwiązania, dostosowane cenowo dla średnich i małych firm. Dlatego m.in. w zeszłym roku zdecydowaliśmy się na lokalizacje i integracje najnowszego narzędzia Microsoftu z naszym pakietem ERP — twierdzi Marcin Sokołowski, kierownik ds. rozwoju w Scala Business Solutions Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / CRM zwiększa zyski