CTL Logistics rozważa debiut na GPW

opublikowano: 25-01-2007, 14:27

CTL Logistics, właściciel największej w Polsce prywatnej kolei, rozważa debiut na GPW jako jeden z najpoważniej branych pod uwagę sposobów finansowania rozwoju. Decyzja o sposobie finansowania inwestycji zapadnie w I połowie 2007 roku. Spółka bierze też pod uwagę możliwość debiutu na innej giełdzie, poinformował w czwartek członek zarządu spółki Krzysztof Sędzikowski.

CTL Logistics, właściciel największej w Polsce prywatnej kolei, rozważa debiut na GPW jako jeden z najpoważniej branych pod uwagę sposobów finansowania rozwoju. Decyzja o sposobie finansowania inwestycji zapadnie w I połowie 2007 roku. Spółka bierze też pod uwagę możliwość debiutu na innej giełdzie, poinformował w czwartek członek zarządu spółki Krzysztof Sędzikowski.

„Pracujemy nad planem inwestycyjnym. W pierwszym półroczu będzie wiadomo, jak sfinansujemy inwestycje. Giełda jest jednym z ważniejszych źródeł finansowania branych pod uwagę” - powiedział Sędzikowski podczas konferencji prasowej.

Dodał, że firma może zamiast debiutu w Warszawie przeprowadzić ofertę na innej giełdzie.

„Na przykład londyński AIM, jest giełdą konkurencyjną wobec warszawskiej” - powiedział Sędzikowski.

CTL Logistics planuje w tym roku zwiększenie posiadanego taboru o 30 lokomotyw i 1000 wagonów. Obecnie firma dysponuje 170 lokomotywami oraz 5000 wagonów. Zakup nowej lokomotywy to koszt około 4 mln euro, a nowego wagonu średnio 200 tys. zł.

CTL Logistics koncentruje się na obsłudze przewozu paliw stałych (węgiel, koks), paliw płynnych, materiałów budowlanych i chemikaliów. W tym roku rozpoczyna na większą skalę także przewóz samochodów i kontenerów.

Spółka działa nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych i chce zwiększać tam swoją aktywność. Planowane jest m.in. wyjście na rynki Europy Wschodniej (Rosja, Białoruś) i Zachodniej (np. Austria). Aktualnie CTL jest drugą co do wielkości koleją prywatną w Niemczech.

W Polsce firma miała w zeszłym roku 6% udziału w całości rynków przewozów kolejowych. Rynek ten jest zdominowany przez PKP Cargo, a udział wszystkich prywatnych przewoźników w przewozach wyniósł w ubiegłym roku około 17%.

CTL Logistics nie ma jeszcze zaudytowanych danych za 2006 rok. Sędzikowski powiedział jednak, że firma miała w ubiegłym prawie 1 mld zł przychodów wobec 871 mln zł w 2005 roku. Zysk netto grupy był ponad dwa razy wyższy niż w 2005 roku, kiedy wyniósł 10 mln zł. Spółki z grupy CTL Logistics przewiozły w zeszłym roku 15,2 mln ton towarów. (ISB)

esc/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane