Czartery lecą do Modlina

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 10-07-2018, 22:00

Enter Air czy Small Planet Airlines zawitały do portu przy okazji Mistrzostw Świata. Zagraniczni przewoźnicy polecą do Portugalii, Irlandii i Hiszpanii.

Wczoraj na lotnisku w Modlinie wylądował 100-miejscowy bombardier należący do Air Nostrum (linie znane są też jako Iberia Regional). Hiszpański przewoźnik rozpoczął w ten sposób serię lotów czarterowych na trasie Bilbao — Warszawa Modlin — Walencja.

— 15 i 18 lipca na lotnisko zawita również embraer linii lotniczych Regourd Aviation, obsługujący przewozy czarterowe z Irlandii na trasie Cork — Warszawa Modlin. 25 i 27 lipca odbędą się loty z Porto, realizowane przez Maleth Aero boeingiem 737 — mówi Anna Żebrowska-Dreger, dyrektor handlowy Lotniska Modlin.

Jej zdaniem, atutami portu są: brak ograniczeń w operowaniu w godzinach nocnych, niska cena czy krótki czas oczekiwania na bagaż po przylocie — 10 minut. W związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej na rosyjskie stadiony polecieli z Modlina kibice i rodziny piłkarzy. Korzystali z usług linii Small Planet Airlines, Enter Air czy KlasJet.

— Rozmowy handlowe z touroperatorami i kolejnymi przewoźnikami, którzy są zainteresowani realizacją lotów czarterowych z Modlina w najbliższych sezonach rozkładowych, napawają nas optymizmem — mówi Anna Żebrowska-Dreger.

Przychylniej na Modlin patrzą polscy touroperatorzy. Wiedzą, że mają 2-3 lata na oferowanie wylotów z Lotniska Chopina — tyle potrwa uzyskanie zgody Brukseli na administracyjny podział ruchu, który planuje PPL. Potem właściciel Lotniska Chopina (a także współwłaściciel Modlina), zamierzaim zaproponować lotnisko w Radomiu. Większość biur podróży uważa, że to za daleko od Warszawy. Modlin przygotowuje się na przyjęcie ruchu czarterowego. Zamierza wybudować halę o powierzchni 2 tys. mkw., która podwoi przepustowość lotniska do 6 mln pasażerów. Nowa część terminalu mogłaby ruszyć jesienią 2019 r.

Od czerwca z Modlina do Warny miał zacząć latać bułgarski przewoźnik czarterowy Voyage Air. Bilety pojawiły się nawet w sprzedaży, ale ostatecznie nie pojawiła się żadna konkurencja dla Ryanaira. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Czartery lecą do Modlina