Samorząd warszawski przechodzi od słów do czynów. Władze miasta zapowiadały, że stołeczne wiaty przystankowe zostaną wymienione dzięki partnerstwu publiczno-prywatnemu. Słowa dotrzymały. W sobotnim unijnym biuletynie pojawiło się ogłoszenie o koncesji na roboty budowlane. Zaglądamy do ogłoszenia…
„Na mocy postanowień umowy koncesji, koncesjonariusz zobowiązany będzie do:
1) wykonania ok. 625 wiat przystankowych, które zostaną wykonane w oparciu o projekt tzw. "konkursowy" wskazany przez koncesjodawcę z tym zastrzeżeniem, że w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim (oznaczonych na mapie lokalizacji wiat przystankowych), koncesjonariusz będzie mógł zamiast projektu "konkursowego" zastosować projekt tzw. "konserwatorski",
2) zaprojektowania i wykonania ok. 955 wiat, które zostaną wykonane w oparciu o projekt własny koncesjonariusza przygotowany na podstawie wytycznych koncesjodawcy, za uprzednią akceptacją projektu przez koncesjodawcę z dwóch projektów przedstawionych przez koncesjonariusza. (…)
3) demontażu starych wiat przystankowych w ich dotychczasowej lokalizacji i złożenia ich w miejscu wskazanym przez koncesjodawcę na terenie Warszawy,
4) przeprowadzenia prac przygotowawczych mających na celu wyznaczenie precyzyjnego miejsca lokalizacji wiaty (na podstawie zakupionych podkładów geodezyjnych) wraz z analizą możliwości instalacji przyłącza energetycznego lub innego sposobu oświetlenia wiaty przystankowej (np. baterie słoneczne, itp.),
5) montażu wiat przystankowych w ok. 1 580 lokalizacjach wyznaczonych przez koncesjodawcę,
6) montażu elementów dodatkowego wyposażenia wiat przystankowych (słupki przystankowe, stojaki rowerowe, ławki) we wskazanej przez koncesjodawcę liczbie i według projektu przedstawionego przez koncesjodawcę,
7) zapewnienia oświetlenia wiat przystankowych,
8) zamieszczenia w wiatach i na słupkach przystankowych niezbędnych elementów związanych z obsługą ruchu pasażerskiego, określonych lub przekazanych przez koncesjodawcę,
9) utrzymania wiat przystankowych w czystości,
10) konserwacji i remontów wiat przystankowych oraz elementów wyposażenia dodatkowego, wymiany zepsutych lub uszkodzonych elementów, wymiany całych wiat w przypadku ich całkowitego zniszczenia oraz innych świadczeń mających na celu prawidłowe wykonanie przedmiotu koncesji,
11) ubezpieczenia przedmiotu koncesji w okresie obowiązywania umowy koncesji,
12) uzyskania stosownych decyzji, zgód i zezwoleń administracyjnych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu koncesji,
13) ponoszenia opłat administracyjnych i ewentualnie innych opłat, w tym kosztów oświetlania wiat przystankowych,
14) sprzątania platform przystankowych, a w szczególności ich odśnieżania, opróżniania koszy na śmieci, zamiatania” – czytamy w ogłoszeniu.
Kto się może ubiegać o zamówienie? Potencjalny koncesjonariusz musi się pochwalić wysoką zdolnością kredytową (80 mln zł) i przez ostatnie trzy lata osiągać przychody wynoszące co najmniej 10 mln zł rocznie. Musi też zarządzać przynajmniej 500 nośnikami reklamowymi rocznie. Samorząd przewiduje dwa kryteria udzielenia zamówienia: czas trwania koncesji oraz udział koncesjodawcy w przychodach koncesjonariusza.
Czego Warszawa oczekuje w PPP?
...odpowiedź na to pytanie przynosi sobotni unijny biuletyn. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wybór partnera prywatnego, który zmodernizuje wiaty przystankowe. Konkretnie prawie 1600!