Czego Warszawa oczekuje w PPP?

opublikowano: 2010-05-22 16:58

...odpowiedź na to pytanie przynosi sobotni unijny biuletyn. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wybór partnera prywatnego, który zmodernizuje wiaty przystankowe. Konkretnie prawie 1600!

Samorząd warszawski przechodzi od słów do czynów. Władze miasta zapowiadały, że stołeczne wiaty przystankowe zostaną wymienione dzięki partnerstwu publiczno-prywatnemu. Słowa dotrzymały. W sobotnim unijnym biuletynie pojawiło się ogłoszenie o koncesji na roboty budowlane. Zaglądamy do ogłoszenia…

„Na mocy postanowień umowy koncesji, koncesjonariusz zobowiązany będzie do:
1) wykonania ok. 625 wiat przystankowych, które zostaną wykonane w oparciu o projekt tzw. "konkursowy" wskazany przez koncesjodawcę z tym zastrzeżeniem, że w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim (oznaczonych na mapie lokalizacji wiat przystankowych), koncesjonariusz będzie mógł zamiast projektu "konkursowego" zastosować projekt tzw. "konserwatorski",
2) zaprojektowania i wykonania ok. 955 wiat, które zostaną wykonane w oparciu o projekt własny koncesjonariusza przygotowany na podstawie wytycznych koncesjodawcy, za uprzednią akceptacją projektu przez koncesjodawcę z dwóch projektów przedstawionych przez koncesjonariusza. (…)
3) demontażu starych wiat przystankowych w ich dotychczasowej lokalizacji i złożenia ich w miejscu wskazanym przez koncesjodawcę na terenie Warszawy,
4) przeprowadzenia prac przygotowawczych mających na celu wyznaczenie precyzyjnego miejsca lokalizacji wiaty (na podstawie zakupionych podkładów geodezyjnych) wraz z analizą możliwości instalacji przyłącza energetycznego lub innego sposobu oświetlenia wiaty przystankowej (np. baterie słoneczne, itp.),
5) montażu wiat przystankowych w ok. 1 580 lokalizacjach wyznaczonych przez koncesjodawcę,
6) montażu elementów dodatkowego wyposażenia wiat przystankowych (słupki przystankowe, stojaki rowerowe, ławki) we wskazanej przez koncesjodawcę liczbie i według projektu przedstawionego przez koncesjodawcę,
7) zapewnienia oświetlenia wiat przystankowych,
8) zamieszczenia w wiatach i na słupkach przystankowych niezbędnych elementów związanych z obsługą ruchu pasażerskiego, określonych lub przekazanych przez koncesjodawcę,
9) utrzymania wiat przystankowych w czystości,
10) konserwacji i remontów wiat przystankowych oraz elementów wyposażenia dodatkowego, wymiany zepsutych lub uszkodzonych elementów, wymiany całych wiat w przypadku ich całkowitego zniszczenia oraz innych świadczeń mających na celu prawidłowe wykonanie przedmiotu koncesji,
11) ubezpieczenia przedmiotu koncesji w okresie obowiązywania umowy koncesji,
12) uzyskania stosownych decyzji, zgód i zezwoleń administracyjnych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu koncesji,
13) ponoszenia opłat administracyjnych i ewentualnie innych opłat, w tym kosztów oświetlania wiat przystankowych,
14) sprzątania platform przystankowych, a w szczególności ich odśnieżania, opróżniania koszy na śmieci, zamiatania”
– czytamy w ogłoszeniu. 

Kto się może ubiegać o zamówienie? Potencjalny koncesjonariusz musi się pochwalić wysoką zdolnością kredytową (80 mln zł) i przez ostatnie trzy lata osiągać przychody wynoszące co najmniej 10 mln zł rocznie. Musi też zarządzać przynajmniej 500 nośnikami reklamowymi rocznie. Samorząd przewiduje dwa kryteria udzielenia zamówienia: czas trwania koncesji oraz udział koncesjodawcy w przychodach koncesjonariusza.