Danych dużo, kontroli mało

opublikowano: 11-07-2018, 22:00

Firmy zbierają więcej informacji o użytkownikach swoich usług i produktów, niż potrzebują.

Firmy zbierają więcej informacji o użytkownikach swoich usług i produktów, niż potrzebują. A połowa przedsiębiorców nawet nie wie, gdzie przechowywane są wrażliwe dane ich klientów – wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez firmę Gemalto. Czy kadra zarządzająca uwzględnia, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na punkcie swojej prywatności? 92 proc. menedżerów ankietowanych przez KGHM zdaje sobie sprawę, że nieprawidłowe korzystanie z danych i analityki biznesowejmoże zaszkodzić reputacji spółki. A 61 proc. dyrektorów generalnych i prezesów zalicza zaufanie do największych kapitałów firmy. Wiedzy nie towarzyszy jednak właściwe postępowanie.

Według ekspertów Kingstone’a, w 20 proc. przedsiębiorstw pracownicyzapisują dane wrażliwe w pamięciach USB, które łatwo zgubić. Problem zaczyna się wtedy, gdy są to zwykłe nośniki, które nie oferują automatycznego szyfrowania, jednej z najskuteczniejszych metod zabezpieczania informacji.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy