DB rzuca na stół mocne karty

opublikowano: 12-03-2014, 09:16

Karty są dwie: kredytowa i debetowa. Mają ciekawy wygląd i jeszcze ciekawszy program punktowy. Warto się nimi zainteresować.

Karty polskich banków nie grzeszą urodą, a niektóre mają wygląd wręcz lichy, bo wydawcy szukając oszczędności, oszczędzają nawet na plastiku i często jest on cieniutki i kiepskiej jakości.  Z krajowych banków tylko Śląski oraz, w ograniczonym stopniu PKO BP, dają możliwość spersonalizowania karty, czyli umieszczenia na niej wymyślonego przez siebie wizerunku. Wyróżniają się też karty Getinu – metalowe oraz Idea Banku – też z metalu dodatkowo jeszcze grawerowane.

None
None

Szkoda, że nikt w Polsce nie chce podchwycić pomysłu Frank Banku, który świetnie przyjął się wśród młodych klientów m.in. dzięki niewyczerpanym pomysłom na różne wizerunki kart (pisałem o tym w tekście Zrób sobie kartę)

Ciekawym tropem poszedł Deutsche Bank, który dodaje do talii dwie nowe karty: debetową i kredytową opakowane w ciekawy pomysł marketingowy. Na obydwu widnieje wizerunek Einsteina. Nie jest to zwykły fotos, ale znane zdjęcie noblisty z wywalonym językiem (pokazał go natrętnym fotografom w dniu urodzin w 1951 r.).
Noblista znalazł się na karcie, żeby wokół niego można było zbudować całą narrację marketingową. Karty nazywają się IQ i przeznaczone są dla ludzi potrafiących robić zakupy w sposób inteligentny. Spryt zaś polega na tym, że karty działają w programie rabatowym Masterdcard Reward i wydając nimi pieniądze, użytkownik dostaje punkty zamienne na nagrody.

Tu uwaga – do tej pory Mastercard premiował punktami zakupy kartami kredytowymi. W DB punkty należą się też za płatność karta debetową.  O ile się nie mylę jest to pierwsza na rynku debetówka z programem punktowym.
Przelicznik jest następujący: za każde wydane 5 zł należy się 1 punkt. Na cuda oczywiście nie ma co liczyć jeśli chodzi o fanty za aktywne posługiwanie się kartą.

Na programie rabatowym jakoś specjalnie się nie obłowimy, chyba że ktoś wydaje na torebki tyle co Katarzyna Niezgoda. Z Mastercard Reward jest podobnie jak z kartami paliwowymi: trzeba się nieźle namachać kartą, żeby dostać w zamian jakąś nagrodę. Przykładowo bilet do Cinema City „kosztuje” 800 pkt  (dużo, z kartą Mastercarda w Citku trzeba uzbierać 400 pkt na bilet do Multikina). Katalog nagród dostępny jest na stronie Mastercarda. Deutsche Bank, podobnie jak np. Citi ma też własny, dedykowany dla swoich klientów zestaw upominków dostępny na stronie www.kartaiq.pl/mrs. DB stawia na designerskie produkty takich marek jak np. Alessi. Korkociąg z logo tej firmy jest do wzięcia za 7400 pkt (czyli po wydaniu 37 000 zł ).

 

Czytaj też na stronie bloga Obiektywnie o finansach i na fejsbuku twarogofinansach

 

kartach IQ ciekawe jest to, że punkty zbierane kartą debetową i kredytową sumują się. Ich uroda nie polega jednak tyko na nagrodach i wyglądzie. Deutsche Bank, który dopiero co powstał z połączenia dwóch banków, chce wykorzystać karty do promocji rachunków osobistych. Kto do 15 maja zamówi kartę debetową do konta dbNet, db Invest, db Elite i db Life będą mogli wypłacać nią za darmo pieniądze ze wszystkich bankomatów na świecie.
Kto zamówi kartę kredytową do połowy maja, tego bank zwolni dożywotnio z opłaty. Bardzo to interesujący wabik, bo takie karty w innych bankach kosztują minimum 100 zł rocznie.
Inna sprawa, że konta osobiste w Deutsche Banku bardzo już trącą myszką i od kiedy zniknął Kredyt Bank jedna już tylko Nordea ma równie rachityczny serwis transakcyjny. Karta IQ znacząco poprawia wizerunek rachunku.


Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: eugeniusz twaróg

Polecane