Dębica poprawiła wyniki

PJ
opublikowano: 01-03-2011, 00:00

Większa sprzedaż opon przełożyła się na blisko 14-procentowy wzrost zysku netto.

Większa sprzedaż opon przełożyła się na blisko 14-procentowy wzrost zysku netto.

Firma Oponiarska Dębica pochwaliła się rocznymi wynikami. Przychody ze sprzedaży w całym 2010 r. wyniosły 1,89 mld zł i wzrosły o 26 proc. Spółka wypracowała 81,9 mln zł zysku netto, o 13,7 proc. więcej niż w 2009 r. Zarząd firmy podkreśla, że to głownie wynik większej o 21,6 proc. ilościowej sprzedaży opon do podmiotów z grupy Goodyear.

— Zysk, jaki wypracowaliśmy w 2010 r., zawdzięczamy przede wszystkim obecności w grupie, która jest głównym odbiorcą naszych opon. Mimo rosnących kosztów surowców, zwłaszcza kauczuku, oraz spadku rentowności opon sprzedawanych na rynku krajowym, zwiększona sprzedaż do podmiotów z grupy po wyższych cenach jednostkowych pozwoliła nam zamknąć ubiegły rok z satysfakcjonującym wynikiem — uważa Jacek Pryczek, prezes Dębicy.

Eksport opon przyniósł Dębicy blisko 72 proc. przychodów. Przedstawiciele spółki podkreślają, że ich odbiorcą w 99,3 proc. były podmioty z grupy Goodyear. To podkreślanie roli koncernu nie dziwi Od kilku miesięcy trwa spór głównego akcjonariusza (czyli właśnie Goodyeara) z mniejszościowym (PZU). Finansowy inwestor uważa, że dębicka fabryka za tanio sprzedaje opony wiodącemu właścicielowi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy