Delia potrzebuje partnera...

Krzysztof Kluska
25-10-2000, 00:00

Delia potrzebuje partnera...

Zadłużenie Delii, spółki odzieżowej notowanej na rynku wolnym GPW, przekracza 6 mln zł. By spłacić długi, firma zaczyna wyprzedawać zbędne nieruchomości.

Zamojska Delia, której głównym akcjonariuszem jest Mostostal Export, nadal — jak wiele innych zakładów przemysłu lekkiego — odczuwa efekty załamania rynku wschodniego. Ma 6-7 mln zł długów. Według Stanisława Bidy, prezesa spółki, firmie przydałby się inwestor z branży.

— Chcemy przeprowadzić kilka inwestycji o charakterze odtworzeniowym, które pozwoliłyby zmodernizować zakład i usprawnić produkcję — mówi prezes.

Nie chce jednak ujawnić, jakiego zastrzyku finansowego potrzebuje Delia.

Majątek pod młotek

Delia przygotowuje się do wyprzedaży części nieruchomości. Chce pozbyć się wolnego terenu oraz hali produkcyjnej. Ogłoszenie o przetargu pojawi się prawdopodobnie jeszcze w listopadzie

— Chcemy pozbyć się majątku, który nie dość, że nie zarabia, to jeszcze generuje dodatkowe koszty. Uzyskane środki przeznaczymy na spłatę długów oraz na bieżącą działalność — deklaruje Stanisław Bida.

Do czasu ogłoszenia oficjalnego przetargu prezes nie chce ujawnić kwoty, jaką dzięki temu chce uzyskać zarząd spółki. Specjaliści Delii tworzą obecnie trzyletnią strategię działania firmy. Plany jeszcze w tym roku powinny zostać przedstawione radzie nadzorczej. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, Mostostal Export zapowiada, że będzie starał się znaleźć spółce „dobrego partnera, który wesprze jej rozwój”.

Zarząd Delii chce jak najszybciej wyprowadzić finanse firmy na prostą.

— Byłoby bardzo dobrze, gdybyśmy wyszli na zero na koniec tego roku. Jeśli jednak to się nie uda, to będziemy się starali, by wynik był lepszy od ubiegłorocznego. Nie jestem jednak w stanie pokusić się o konkretną prognozę — informuje Stanisław Bida.

Budowa sieci

Po kryzysie wschodnim firma postanowiła przebudować sieć sprzedaży. Do krajów WNP trafiało około 20 proc. produkcji. Teraz Delia zamierza skoncentrować działania na rynku krajowym. Jednym z elementów tego projektu jest budowa nowych przedstawicielstw handlowych. Spółka nie zamierza wchodzić na rynki zachodnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Delia potrzebuje partnera...