DFDS Transport (część grupy DSV) przejmuje 100 proc. udziałów w firmie Bachmann i kupuje Häring Aircargo.
Pierwszy z nowych nabytków DFDS — niemiecka Grupa Bachmann — osiąga roczne obroty wysokości 160 mln EUR i ma swoje biura w 11 krajach. W samych Niemczech grupa osiągnęła obrót wysokości 110 mln EUR. Firma działa także na rynkach państw Azji i Pacyfiku. Ma też duże doświadczenie w handlu ze Stanami Zjednoczonymi
Umocnienie
Poza Niemcami Grupa Bachmann ma biura w Australii, Brazylii, Kanadzie, Hongkongu, Chinach, Indonezji, Tajlandii, Republice Czeskiej, Polsce i na Węgrzech.
Nabycie firmy Bachmann przez DFDS Transport umocni globalną działalność oddziału Air & Sea jako takiego, a szczególnie wzmocni pozycję własnych biur akwizycyjnych w wymianie towarowej między Niemcami a Azją i Ameryką Północną.
— Ta transakcja stanowi też ważny krok w realizacji strategii rozwoju grupy DFDS Transport, zakładającej zarówno wzrost poprzez przejmowanie firm w obszarach strategicznych, jak i wzrost organiczny na rynkach o ustabilizowanej pozycji. Silna marka firmy Bachmann niewątpliwie odegra ważną rolę w dalszym rozwoju oddziału DFDS Transport Air & Sea — przekonuje Piotr Krawiecki, dyrektor zarządzający DFDS Transport w Polsce.
Do dwóch razy sztuka
Kolejną transakcją, zrealizowaną przez Grupę DSV w ostatnim czasie, jest zakup niemieckiej spółki Häring Aircargo.
— Häring Aircargo to cieszące się bardzo dobrą renomą prywatne przedsiębiorstwo transportowe z centralą mieszczącą się w miejscowości Hof. Firma ma oddziały we Frankfurcie, Düsseldorfie, Stuttgarcie, Monachium i Kolonii. Przedmiotem jej działalności, skoncentrowanej głównie na południowym obszarze rynku niemieckiego, jest przede wszystkim fracht lotniczy — wyjaśnia Piotr Krawiecki.
Wartość rocznych obrotów Häring Aircargo wynosi około 14 mln EUR.
— Przejęcie to zapewni DFDS Transport Air & Sea przede wszystkim bezpośrednią obecność na rynku niemieckim, objętym poprzednio działalnością przedstawicielską. Poza tym przejęcie jest zgodne z międzynarodową strategią Grupy DSV i znacznie wzmocni jej działalność transportowo-logistyczną prowadzoną na linii Niemcy-Azja, a także poprawi pozycję firmy na międzynarodowym rynku transportowo-spedycyjno-logistycznym — dodaje Piotr Krawiecki.