DHL eCommerce Polska stawia na kobiety

Partnerem publikacji jest DHL eCommerce Polska
opublikowano: 2025-09-14 20:00

Komentarz Agaty Boroń, dyrektora ds. personalnych i komunikacji DHL eCommerce Polska — partnera XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki — Polska Logistyka.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Branża logistyczna często ma opinię typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menedżerki, magazynierki, pracownice sortowni i kurierki. Swoimi kompetencjami w niczym nie ustępują mężczyznom.

To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmiany sektora logistycznego, a przy tym budują wartość ekonomiczną przedsiębiorstw, co potwierdza przykład DHL eCommerce Polska. Dzisiaj rozróżnienie, która branża jest męska, a która damska, nie ma żadnego znaczenia. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne, świadome swoich mocnych stron, łamiemy tabu. Kiedy patrzę na nasze menedżerki, wspaniałe kurierki i magazynierki, które doskonale radzą sobie w pracy, widzę, jak wielką siłę daje różnorodność. Inteligencja różnorodnych zespołów rośnie, dzięki czemu pracują one bardziej efektywnie. Łańcuchy dostaw to złożone i dynamiczne ekosystemy, w których współpraca jest niezmiernie ważna. W takim środowisku kobiece kompetencje nabierają szczególnego znaczenia.

DHL wspiera kobiety

DHL jest pierwszą firmą kurierską, która zaczęła świadomie budować ofertę dla kobiet w zawodzie kurierki. Firma docenia ich wiedzę, doświadczenie, talenty, pasje, charyzmę i charakter oraz przywiązuje dużą wagę do ich rozwoju, oferując programy rozwojowe. Przykładowo „Liderki w logistyce” to unikatowy projekt skierowany do pań na stanowiskach menedżerskich, ale także przyszłych liderek przygotowujących się do tej roli, w którym panie mogą wymienić się doświadczeniami, opiniami i wiedzą. Program służy wzajemnemu wsparciu i rozwojowi kobiet w DHL eCommerce Polska.

Predyspozycje i zaangażowanie

Wspieramy również pracujących rodziców, na przykład poprzez projekt „Wonder Parents”, który pomaga łączyć role zawodowe i prywatne na różnych etapach życia. Logistyka to branża dla każdego, kto wykazuje odpowiednie kompetencje, predyspozycje i zaangażowanie. To właśnie te czynniki, a nie płeć, powinny być zawsze decydujące.