DKPT Cargo unowocześnia tabor...
Dyrekcja Kolejowych Przewozów Towarowych Cargo otrzyma w tym roku łącznie 30 wagonów typu Dumpcar, służących do przewożenia żwiru i kamienia. W tej chwili DKPT Cargo dysponuje 15 takimi jednostkami. Nowe wagony powstały z przebudowy mało przydatnych platform, które były wcześniej wykorzystywane przez wojsko do przewozu czołgów.
— Wygony te będą na razie na trasie Paczków-Warszawa przewozić żwir do budowy metra. Docelowo będą przeznaczone do przewozu kruszyw i kamienia do budowy autostrad — informuje Janusz Mincewicz z DKPT Cargo.
Do tej pory klienci sektora cargo w PKP mieli do dyspozycji 200 wagonów Dumpcar starego typu.
— Nowe Dumpcary mają 32 m sześc. i można nimi przewozić do 51 ton kruszywa lub innych materiałów sypkich. Dysponujemy też dwupodłogową wersją wagonu, umożliwiającą jednoczesne przewożenie dwóch rodzajów kruszywa — dodaje Janusz Mincewicz.
W 2000 r. DKPT Cargo przewiozła 22,8 mln ton materiałów budowlanych (kamienia, żwiru, piasku, cementu i cegły), z czego 11 mln ton stanowiły żwir i kamienie.
...oraz sposób dotarcia do klienta...
DKPT utworzyła w PKN Orlen w Płocku drugi punkt obsługi klienta u klienta. Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane po sukcesie pierwszego takiego punktu, który od czerwca 2000 r. działa w SSE Euro-Park w Mielcu.
— Tworzymy kolejne punkty obsługi klienta u klienta z uwagi na znaczne usprawnienie usług, jakie umożliwia takie posunięcie — zapewnia Bogusław Czech, dyrektor marketingu w DKPT Cargo.
— Klienci są zadowoleni, ponieważ nie opuszczając swojego zakładu mogą załatwić wszystkie formalności związane z przewozem ładunków — dodaje Jacek Otfinowski, dyrektor Zakładu Przewozów Towarowych w Tarnowie (w obrębie działania tego zakładu znajduje się SSE w Mielcu).
... i maluje wagony
Zakupione w 2000 r. przez DKPT Cargo wagony są pomalowane na wesołe kolory. W widocznym miejscu umieszczono logo PKP. Zdaniem przedstawicieli DKPT Cargo są one jeżdżącą reklamą PKP, sektora Cargo.
— Wydział marketingu DKPT Cargo opracowuje kolorystykę pozostałych wagonów towarowych. Będą one przemalowywane w czasie napraw głównych. Na każdym wagonie zamieścimy informację, że jest to sprzęt należący do DKPT Cargo oraz wzmianka o świadczonych przez nas usługach — informuje Janusz Mincewicz z DKPT Cargo.
Jego zdaniem, koszt malowania będzie taki sam jak dotychczas, a korzyści marketingowe dużo większe. MIB