Dla tych, którzy jeżdżą mniej

opublikowano: 29-05-2014, 00:00

Wyniki testu

Założenia , które przyjęliśmy do naszego testu, są ambitne. 30 tys. km rocznie to sporo. Każdego miesiąca trzeba przejechać 2,5 tys. km. Jeśli praca wymaga regularnego odwiedzania innych miast, to mniej więcej tyle właśnie się pokonuje.

A jeśli firma szuka auta dla jednego z kierowników, który podróżuje na trasie dom — praca — dom, czasem na spotkanie, rzadziej do innego miasta? Wtedy i tak diesel jest bardziej opłacalny. Zakładając trzyletni okres eksploatacji w cyklu mieszanym i roczny przebieg 15 tys. km, jeżdżąc dieslem 2,0 TDI wyda się na paliwo 14 792 zł (przy silniku 1,8 TFSI — 23 609 zł).

Serwis (jeden po 30 tys. km) pochłonie 745 zł (przy 1,8 TFSI — 794 zł). Spodziewana cena odsprzedaży trzyletniego diesla z przebiegiem 45 tys. km (na podstawie kalkulacji Eurotaksu) to 84 004 zł (z TFSI — 80 655 zł). Innymi słowy: nawet przy niewielkim rocznym przebiegu w kieszeni powinno zostać 7855 zł, co oznacza miesięczną oszczędność ponad 200 zł. A biorąc pod uwagę wyłącznie jazdę miejską, przewaga auta z dieslem wynosi 10 247,83 zł, czyli miesięcznie ponad 280 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu