Długa lista wyjaśnień od Arrinery

KZ
opublikowano: 2012-05-06 15:43

Przed tygodniem w portalu gazeta.pl ukazał się artykuł o supersamochodzie, który produkuje Arrinera Automotive. Tyleż entuzjastyczny, co nieścisły, wiec spółka opublikowała właśnie długą listę wyjaśnień.

Zarząd Arrinera Automotive pragnie wyjaśnić co następuje:

Artykuł o Arrinerze doczekał się eksponowanego miejsca w portalu gazeta.pl
Artykuł o Arrinerze doczekał się eksponowanego miejsca w portalu gazeta.pl
None
None

1) zgodnie z planami Zarządu Arrinera Automotive S.A. pierwsze zaliczki od klientów, na poczet ceny sprzedaży supersamochodu Arrinera, powinny wpłynąć do Spółki jeszcze w roku 2012, natomiast uruchomienie produkcji supersamochodu Arrinera nastąpić powinno w II kwartale roku 2013, a odbiór przez klientów pierwszych egzemplarzy supersamochodu Arrinera powinien nastąpić pod koniec II połowy roku 2013 (każdorazowo od wpłaty zaliczki, a przy pierwszych egzemplarzach od uruchomienia produkcji, do dnia odbioru gotowego egzemplarza supersamochodu Arrinera upływać będzie minimum 6 miesięcy, gdyż supersamochód Arrinera produkowany będzie wyłącznie pod konkretne zamówienie i wpłaconą zaliczkę);

2) na dzień dzisiejszy Arrinera Automotive S.A. dysponuje jedynie prototypem supersamochodu Arrinera, który jest systematycznie rozwijany celem wypracowania ostatecznych rozwiązań, które znajdą zastosowanie w wersji supersamochodu Arrinera, która w zamierzeniach Spółki zostanie wdrożona do produkcji i zaoferowana klientom (tj. w wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera). W konsekwencji do dnia dzisiejszego prezentowany publicznie był jedynie prototyp supersamochodu Arrinera, a tym samym zdjęcia prezentowane wraz z przedmiotowym artykułem ukazują prototyp aupersamochodu Arrinera;

3) fabryka wybrana do produkcji supersamochodu Arrinera zatrudnia obecnie kilkaset osób, ale osoby te nie pracują obecnie nad modelami supersamochodu Arrinera. Na dzień dzisiejszy Spółka prowadzi natomiast z przedstawicielami tej fabryki bardzo zaawansowane i szczegółowe rozmowy dotyczące planowanego rozpoczęcia produkcji supersamochodu Arrinera;

4) Spółka zakłada, iż początkowo supersamochód Arrinera otrzymywać będzie, każdy egzemplarz z osobna, homologację albo dopuszczenie do ruchu zgodnie z przepisami kraju rejestracji pojazdu. Najczęściej będzie to przy tym homologacja typu IVA (Individual Vehicle Approval). Emitent zakłada, iż w pierwszym okresie większość supersamochodów Arrinera będzie sprzedawana na rynku brytyjskim, z wykorzystaniem sieci sprzedaży Lee Noble oraz w USA. Tym samym supersamochód Arrinera uzyskiwał będzie homologację typu IVA przyznawaną na terenie Wielkiej Brytanii lub indywidualne dopuszczenie przyznawane na terenie USA. Taki model sprzedaży został sprawdzony przez Lee Noble, który w oparciu o opisane zasady z powodzeniem sprzedawał i sprzedaje wytwarzane przez siebie supersamochody. Jednocześnie należy pamiętać, iż w oparciu o indywidualne dopuszczenie do ruchu zgodnie z przepisami kraju rejestracji możliwa będzie sprzedaż i używanie supersamochodu Arrinera w ruchu publicznym praktycznie we wszystkich krajach świata. Jednocześnie supersamochód Arrinera jest projektowany w taki sposób, aby wersja produkcyjna spełniała wszelkie wymagania niezbędne do uzyskania homologacji małoseryjnej obowiązującej na terenie Unii Europejskiej i umożliwiającej rejestrację samochodów także na innych kontynentach (produkcja do 1.000 sztuk rocznie). Uzyskanie takiej homologacji stanowiłoby duże ułatwienie dla klientów Spółki. Zarząd Arrinera Automotive S.A. planuje podjecie działań niezbędnych do uzyskania takiej homologacji w wypadku dużego zainteresowania supersamochodem Arrinera, zwłaszcza ze strony klientów z poza Europy i USA. Na dzień dzisiejszy podjęcie działań niezbędnych do uzyskania homologacji małoseryjnej planowane jest jednak dopiero po uzyskaniu poziomu sprzedaży ponad 200 sztuk łącznie, przy czym dokładana data podjęcia tych działań nie została ostatecznie określona, podobnie jak nie została jeszcze podjęta ostateczna decyzja na temat rozpoczęcia tych działań.

"Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, iż wysłał prośbę o publikację powyższych wyjaśnień do redakcji portalu www.gazeta.pl" - dodano.