"Szacujemy, że w 2024 r. liczba operacji lotniczych wzrośnie o około 11 proc., co w połączeniu z poprawą marż pozwoli przewoźnikowi wygenerować rekordowe wyniki. Prognozowana przez nas EBITDA na poziomie 492,2 mln zł (+21 proc. r/r) oraz skorygowany zysk netto w wysokości 79,4 mln zł (+14 proc. r/r) przekłada się na atrakcyjną wycenę mnożnikową spółki (EV/EBITDA 5x)" - napisano w raporcie.
Autor raportu dodał, że na początku 2025 r. Enter Air planuje utrzymać zdolności przewozowe na poziomie sezonu letniego 2024, zastępując dwie jednostki ACMI samolotami NG.
"W naszej ocenie taka zmiana zwiększy liczbę operacji w niskim sezonie, jednocześnie obniżając rentowność w tym okresie. Symultanicznie pozwoli ona osiągnąć większe oszczędności w lecie, co przy wzroście liczby wylatanych godzin (efekt poprawy wykorzystania floty) pozwoli na dalszą poprawę wyników w 2025 r." - uważa Krzysztof Tkocz.
Jego zdaniem wyraźniejsza poprawa dynamiki powinna być zauważalna już w 2026 r., wraz z dostawą sześciu samolotów Boeing 737 MAX. Zakładając planowaną wymianę części floty z uwagi na wiek maszyn przewiduje, że liczba samolotów wzrośnie o trzy jednostki netto.
"In minus na naszą wycenę działa niższa marża pokładowa oraz wyższe koszty leasingu z III kwartał 2024 r." - dodaje analityk.
Raport został przygotowany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.