Do końca roku branża nie zwolni

BAR
14-06-2007, 00:00

Jaka przyszłość czeka leasing środków transportu? Wyniki przeprowadzonej przez nas sondy wskazują, że leasingodawcy nie będą mieli powodów do narzekań.

Mieczysław Woźniak

prezes BPH Leasing

Cały rynek leasingu ma przed sobą obiecującą przyszłość. Sektor środków transportu, stanowiący ponad 60 proc. portfela, ponownie ożywił się. W pierwszym kwartale tego roku segment samochodów osobowych wzrósł prawie o jedną czwartą w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącąmi 2006 r. Jeszcze lepiej poradził sobie segment samochodów dostawczych, w którym sprzedaż wzrosła o ponad 30 proc. Z całą pewnością sprzyja temu dobrze rozwijająca się gospodarka, idący za tym wzrost inwestycji, a także spodziewany boom budowlany. Co więcej, przedsiębiorcy znów zaczęli kupować nowe pojazdy. Wiele więc wskazuje na to, że rynek nie zamierza wyhamować i druga połowa roku okaże się równie dobra jak jego początek.

Radosław Woźniak

dyrektor zarządzający linii AutoAuto w Europejskim Funduszu Leasingowym

Jestem przekonany, że do końca 2007 r. utrzyma się tendencja wzrostowa na rynku leasingu środków transportu drogowego.

Szybko rozwijająca się gospodarka, napływ dużych środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz perspektywa organizacji EURO 2012 powodują, że przedsiębiorcy działający na naszym rynku będą potrzebowali szybkich źródeł finansowania na zakupy niezbędnego sprzętu. I tu właśnie pojawia się pole do popisu dla firm leasingowych. Moim zdaniem, najszybciej będzie się rozwijał leasing samochodów ciężarowych oraz samochodów osobowych. Patrząc na to, co dzieje się w polskiej gospodarce oraz mając na uwadze to, że w dalszym ciągu zdecydowaną większość nowych pojazdów osobowych kupują w Polsce firmy, uważam, że do końca 2007 r. ten segment rynku leasingu będzie rozwijał się bardzo dynamicznie.

Jan Szablewski

zastępca dyrektora handlowego

BRE Leasing

Rentowność przedsiębiorstw transportu drogowego była niezadowalająca od 1 maja 2004 r. do połowy ubiegłego roku. Ale cały czas następowała stopniowa poprawa i ożywienie na rynku usług transportowych.

Był to rezultat wzrostu gospodarczego, wzrostu nakładów inwestycyjnych i spożycia indywidualnego, wysokiego poziomu eksportu i importu, niskiej inflacji. Moim zdaniem 2007 r. będzie nadal rokiem „bezpiecznym” dla leasingu środków transportowych, tym bardziej że towarzyszyć nam będą coraz silniejsze związki gospodarcze z UE, znaczny napływ środków unijnych do 2013 r., a także konieczność podniesienia nadal niskiego poziomu zakupów środków transportowych, realizowanych w naszym kraju w skali roku, na tle pozostałych członków UE.

Mariusz Cnotka

zastępca dyrektora sprzedaży ds. leasingu środków transportu w Raiffeisen-Leasing Polska

Rynek samochodów ciężarowych przeżywa boom dzięki organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej oraz wyraźnej poprawie koniunktury w branży transportowej. W obecnej chwili przedsiębiorstwa zainteresowane zakupem nowego samochodu ciężarowego lub ciągnika siodłowego muszą liczyć się z koniecznością kilkumiesięcznego oczekiwania na zamówiony sprzęt. Niewiele lepsza jest sytuacja na rynku pojazdów używanych importowanych z Europy Zachodniej.

Na rynku nowych samochodów osobowych sytuacja także zaskakuje największych optymistów. Jeszcze w grudniu 2006 r. nikt nie spodziewał się, że po wyrównaniu akcyzy na używane samochody osobowe i na samochody nowe możliwy jest wzrost sprzedaży w salonach.

Tymczasem mamy do czynienia z ponad 25-procentowym wzrostem sprzedaży w I kw. 2007 r., w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Cały czas duży, bo 40-procentowy udział w tej sprzedaży mają podmioty gospodarcze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Do końca roku branża nie zwolni