Według „Badania satysfakcji agentów ze współpracy z serwisami ogłoszeniowymi”, przeprowadzonego przez PBS i opublikowanego pod koniec listopada 2018 r., Domiporta uplasowała się za takimi konkurentami, jak Otodom, Gratka, OLX, Morizon i Nieruchomości-online. Ma jednak plan, by zwiększyć aktywność na rynku, a narzędziem do tego mają być technologie cyfrowe. Wizję ich wcielenia stworzył Sławomir Gąsiorowski, który od czerwca 2018 r. zasiada w fotelu prezesa firmy. Do współpracy zaprosił specówod automatyzacji, rozwiązań big data czy sztucznej inteligencji, którzy wcześniej zaangażowani byli w realizację m.in. Mobilnego Wpłatomatu (usługa odbioru gotówki Idea Banku), Obrotomierza (pozwalajacego przedsiębiorcom na zaciągniecie zobowiązania bez wizyty w banku) czy Bancovo (platforma kredytowa online). Chce, aby serwis przekształcił się we wzorcowy proptech (technologiczny podmiot z sektora nieruchomości) lub — jak mówi — hub innowacji. Sam związany był wcześniej m.in. z Idea Bankiem (jako dyrektor marketingu) i właśnie z cyfrowej bankowości chce czerpać inspiracje.
W minionym półroczu uruchomiona została nowa wersja platformy domiporta.pl. Stworzony i zintegrowany z nią został również chatbot, automatyzujący obsługę serwisu. Według prognoz w styczniu 2019 r. serwis ma szansę pozyskać niemal miliona unikalnych użytkowników oraz ok. 18 mln odsłon.
— Pracujemy nad tym, aby Domiporta stała się hubem integrującym wszystkie elementy związane z procesem zakupu nieruchomości — od pozyskania finansowania, poprzez remont, przeprowadzkę, aż po zawarcie umowy na energię elektryczną — mówi Sławomir Gąsiorowski. Nowy prezes Domiporty zdaje sobie sprawę z tego, że rynek nieruchomości w Polsce dotychczas raczej stronił od innowacji i funkcjonował według tradycyjnie utartych schematów. Z przygotowanego przez SkyConcept raportu „PropTech 2018” płynie wniosek, że branżę nieruchomości w najbliższym 5-leciu czeka technologiczna rewolucja. 91 proc. ankietowanych agencji nieruchomości stwierdziło, że „nowoczesne
technologie są motorem napędowym biznesu”, spodziewają się też częstszych wdrożeń aplikacji mobilnych i systemów opartych na sztucznej inteligencji. — Nieustający, wysoki popyt niewątpliwie stanowi istotny czynnik sprzyjający wzrostowi konkurencji na rynku zarówno nieruchomości komercyjnych, jak i mieszkaniowych. Aby osiągać najlepsze wyniki sprzedaży, firmy nie mogą już przechodzić obojętnie wobec rozwiązań, które sprzyjają automatyzacji procesów, zapewniają błyskawiczną, fachową obsługę klientów, zmieniają oblicze pracy i mieszkania w nowoczesnych obiektach. W tym też należy upatrywać coraz większej popularności na polskim rynku pojęcia PropTech” — skomentował wyniki analizy Tomasz Ogrodzki, partner w SkyConcept.