Domiporta przekształca się w hub

Anna Becik
opublikowano: 29-01-2019, 22:00

Nieruchomościowy serwis ogłoszeniowy ściąga specjalistów IT. Chce być kojarzony z nowoczesnym proptechem, choć rynek cyfryzuje się wolno.

Według „Badania satysfakcji agentów ze współpracy z serwisami ogłoszeniowymi”, przeprowadzonego przez PBS i opublikowanego pod koniec listopada 2018 r., Domiporta uplasowała się za takimi konkurentami, jak Otodom, Gratka, OLX, Morizon i Nieruchomości-online. Ma jednak plan, by zwiększyć aktywność na rynku, a narzędziem do tego mają być technologie cyfrowe. Wizję ich wcielenia stworzył Sławomir Gąsiorowski, który od czerwca 2018 r. zasiada w fotelu prezesa firmy. Do współpracy zaprosił specówod automatyzacji, rozwiązań big data czy sztucznej inteligencji, którzy wcześniej zaangażowani byli w realizację m.in. Mobilnego Wpłatomatu (usługa odbioru gotówki Idea Banku), Obrotomierza (pozwalajacego przedsiębiorcom na zaciągniecie zobowiązania bez wizyty w banku) czy Bancovo (platforma kredytowa online). Chce, aby serwis przekształcił się we wzorcowy proptech (technologiczny podmiot z sektora nieruchomości) lub — jak mówi — hub innowacji. Sam związany był wcześniej m.in. z Idea Bankiem (jako dyrektor marketingu) i właśnie z cyfrowej bankowości chce czerpać inspiracje.

W minionym półroczu uruchomiona została nowa wersja platformy domiporta.pl. Stworzony i zintegrowany z nią został również chatbot, automatyzujący obsługę serwisu. Według prognoz w styczniu 2019 r. serwis ma szansę pozyskać niemal miliona unikalnych użytkowników oraz ok. 18 mln odsłon.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Pracujemy nad tym, aby Domiporta stała się hubem integrującym wszystkie elementy związane z procesem zakupu nieruchomości — od pozyskania finansowania, poprzez remont, przeprowadzkę, aż po zawarcie umowy na energię elektryczną — mówi Sławomir Gąsiorowski. Nowy prezes Domiporty zdaje sobie sprawę z tego, że rynek nieruchomości w Polsce dotychczas raczej stronił od innowacji i funkcjonował według tradycyjnie utartych schematów. Z przygotowanego przez SkyConcept raportu „PropTech 2018” płynie wniosek, że branżę nieruchomości w najbliższym 5-leciu czeka technologiczna rewolucja. 91 proc. ankietowanych agencji nieruchomości stwierdziło, że „nowoczesne

technologie są motorem napędowym biznesu”, spodziewają się też częstszych wdrożeń aplikacji mobilnych i systemów opartych na sztucznej inteligencji. — Nieustający, wysoki popyt niewątpliwie stanowi istotny czynnik sprzyjający wzrostowi konkurencji na rynku zarówno nieruchomości komercyjnych, jak i mieszkaniowych. Aby osiągać najlepsze wyniki sprzedaży, firmy nie mogą już przechodzić obojętnie wobec rozwiązań, które sprzyjają automatyzacji procesów, zapewniają błyskawiczną, fachową obsługę klientów, zmieniają oblicze pracy i mieszkania w nowoczesnych obiektach. W tym też należy upatrywać coraz większej popularności na polskim rynku pojęcia PropTech” — skomentował wyniki analizy Tomasz Ogrodzki, partner w SkyConcept.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Becik

Polecane