Dostatecznie przyciągający

Hyundai już dawno przestał być „klasową ofermą”. Wyrósł i z każdym modelem coraz lepiej trafia w gusta Europejczyków. Niewielki i20 nie został, co prawda, gruntownie odnowiony, ale zafundowana mu niedawno kuracja odmładzająca dopasowała maluszka do reszty gamy. Jeśli nie wymagasz od auta nienagannej aparycji i wystarczy ci dostateczna, to odwiedź salon Hyundaia i poznaj i20.

Silniki benzynowe

1,2 Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

Pojemność – 1248 ccm.

Moc – 85 KM.

Maksymalny moment obrotowy – 120,7 Nm przy 4000 obr./min.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 12,7 s.

Prędkość maksymalna – 168 km/h.

Spalanie:

w cyklu miejskim – 6,1 l na 100 km,

w cyklu pozamiejskim – 4,2 l na 100 km.

1,4 Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 4-stopniowym automatem. Napęd na przednią oś.

Pojemność – 1396 ccm.

Moc – 100 KM.

Maksymalny moment obrotowy – 137,3 Nm przy 4200 obr./min.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 11,6 s (12,9 s z automatem).

Prędkość maksymalna – 181km/h (170 km z automatem).

Spalanie:

w cyklu miejskim – 7,0 l na 100 km (8,1 l z automatem),

w cyklu pozamiejskim – 4,2 l na 100 km (4,8 l z automatem).

Silniki diesla

1,1 Trzycylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

Pojemność – 1120 ccm.

Moc – 75 KM.

Maksymalny moment obrotowy – 180 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 15,7 s.

Prędkość maksymalna – 160 km/h.

Spalanie:

w cyklu miejskim – 4,6 l na 100 km,

w cyklu pozamiejskim – 3,4 l na 100 km.

1,4 Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie 6-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

Pojemność – 1396 ccm.

Moc – 90 KM.

Maksymalny moment obrotowy – 220 Nm przy 1500-1750 obr./min.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 13,5 s.

Prędkość maksymalna – 174 km/h.

Spalanie:

w cyklu miejskim – 4,9 l na 100 km,

w cyklu pozamiejskim – 3,6 l na 100 km.

Wyposażenie

Classic

Ta wersja jest dostępna tylko wtedy, jeśli towarzyszy jej silnik benzynowy 1,2 l.

Cena to 42 600 zł. W zamian auto, wspomniany silnik oraz: sześć poduszek powietrznych (po dwie przednie, boczne i kurtynowe), ABS, ESP i Isofix. Poduszka powietrzna pasażera może być dezaktywowana. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie, a kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach. Tylna kanapa składana i asymetrycznie dzielona. Na pokładzie jest też immobiliser i centralny zamek (bez zdalnego sterowania). Przestrzeń bagażowa jest oświetlana, w oparciu fotela pasażera – kieszeń, w osłonach przeciwsłonecznych – lusterka. Do kompletu radio z CD, MP3 i czterema głośnikami oraz wyjściem AUX. Komputer pokładowy, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu i szyby na korbę. Zderzaki w kolorze nadwozia, chlapacze i 14-calowe stalowe felgi z kołpakami. Opony 175/70.

Classic Plus

„Plus” w nazwie pakietu oznacza trzy rzeczy. Po pierwsze – szerszą ofertę silników (pakiet dostępny jest z silnikami: benzynowymi 1,2 i 1,4 l oraz trzycylindrowym dieslem). Po drugie – wymaga dopłaty. W przypadku silnika 1,2 – 3000 zł (czyli cena od 45 600 zł). Za 1,4 z tym pakietem trzeba zapłacić 49 600 zł, a za diesla – 51 100 zł. Po trzecie – pakiet jest (w stosunku do Classic) wzbogacony o: manualną klimatyzację w funkcją chłodzenia schowka, elektryczne sterowanie przednimi szybami i regulację wysokości fotela kierowcy.

Comfort

Pakiet dostępny ze wszystkimi silnikami. Ceny od 48 600 zł za najsłabszą jednostkę benzynową do 50 100 zł za mocniejszego diesla. Na pokładzie zestaw Comfort Plus wzbogacony o: podłokietnik przy siedzeniu kierowcy, przyciemniane szyby. Do tego: pełnowymiarowe koło zapasowe oraz lakier na zewnętrznych lusterkach i klamkach. Jest też dodatkowe oświetlenie wnętrze (lampki punktowe). System audio wzbogacony o wejście USB i sterowanie z koła kierownicy.

Style

Pakiet również dostępny z wszystkimi silnikami. Ceny od 53 100 zł (1,2 benzyna) do 62 600 zł (1,4 diesel). Na pokładzie zestaw Comfort oraz: automatyczna klimatyzacja, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, elektryczne sterowanie szybami w tylnych drzwiach, podgrzewane lusterka zewnętrzne, autoalarm, przednie lampy przeciwmgłowe i nieco chromowanych wstawek. Jest też siatka ochronna w bagażniku, dwukolorowa tapicerka oraz skóra na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Konsola środkowa wykończona jest materiałem imitującym metal. Całość spoczywa na większych, bo 15-calowych stalowych kołach. Opony 185/60.

Miejsce

Bagażnik i20 dysponuje przestrzenią 295 l. Dla porównania: VW Polo ma bagażnik o pojemności 280 l, Skoda Fabia – 315 l, a Ford Fiesta – 281 l.

Cena katalogowa wersji standartowych

Od 42 600 do 60 600 zł

Czy wiesz, że…

- Z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Hyundaia w Polsce importer przygotował m.in. dla modelu i20 specjalny pakiet wyposażenia. Pakiet „Jubileuszowy” jest jednak dostępny tylko dla pięciodrzwiowej wersji (poza wersją z silnikiem 1,4 diesel). To ciekawa propozycja. Cenowo plasuje się między Classic Plus a Comfort (ceny od 47 600 zł do 54 600 zł). Na pokładzie jest jednak wyposażenie niedostępne nawet w najwyższym pakiecie Style. W „jubileuszowym” i20 są m.in. podgrzewane lusterka, aluminiowe 15-calowe felgi, przednie lampy przeciwmgłowe i bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu.

- Za dopłatą (1800 zł) możesz kupić i20w 2-osobowej wersji z homologacją ciężarową.

- Obowiązuje oferta promocyjna na i20. 5-drzwiową wersję z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 i pakietem Classic Plus można kupić z rabatem 4000 zł. Na pozostałe wersje wyposażeniowe i silnikowe obowiązuje upust 2000 zł.

- Hyundai przygotował też wersję i20 z fabryczną instalacją LPG. Oferta dotyczy silnika pojemności 1,2. Auto z instalacją jest o 3900 zł droższe.

Warto kupić, bo…

- Hyundai gwarantuje niezawodność. Na papierze. Na 5 lat i to bez limitu kilometrów.

- Solidne materiały we wnętrzu.

- Bardzo kulturalnie pracujące jednostki benzynowe.

Trzeba pamiętać, że…

- Komfort podróżowania na tylnej kanapie pozostawia wiele do życzenia.

- „Nerwowo” zestrojone zawieszenie.

- Kluczyk! Takich jak ten do i20 motoświat nie widział od lat 80. ubiegłego stulecia.

Do twojej floty wybraliśmy…

Hyundaia i20 z benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 85 KM z wyposażeniem Classic Plus za 45 600 zł. W związku z akcją upustową cena naszej propozycji spada do 41 600 zł.

- Kilka dni za kierownicą i20 z 85-konnym silnikiem benzynowym utwierdziło nas w przekonaniu, że taka moc wystarcza dla tego ciała. Miasto mu niestraszne. Nieco gorzej jest poza miastem i z pełnym obciążeniem. Dlatego przez chwilę myśleliśmy o mocniejszym silniku. Wątpliwości rozwiał cennik. Tylko na proponowaną przez nas wersję rabat jest największy. Aż 4000 tys. zł.

- Wyposażenie nie powala. Ale minimum jest. I klimatyzacja.

Podobne u konkurencji*

VW Polo 1,4 85 KM, Comfortline – 53 450 zł

Toyota Yaris 70 KM, Active – 48 300 zł

Citoren C3 1,2 82 KM, Seduction – 52 900 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 41 600 zł (brutto).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Dostatecznie przyciągający