David E. Strauss, analityk branży lotniczej z UBS twierdzi, że Boeing zacznie zarabiać na nowych samolotach w 2021 r., a nie jak sądzono pierwotnie już w 2015 r. Według analityka koszty budowy maszyn nie będą spadać na tyle szybko.

Boeing dostarczył do tej pory 38 samolotów, do takich linii jak United Airlines, All Nippon Airways i PLL LOT. Producent ma ambitny plan podwoić produkcję i do końca 2013 r. wytwarzać 10 samolotów miesięcznie.
Przypomnijmy, że na początku grudnia amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa ogłosiła, że cała flota samolotów Dreamliner została skierowana do przeglądu. W kilku samolotach Boeing odkrył problem z nieszczelnymi przewodami paliwowymi. Eksperci rynku lotniczego podkreślają jednak, że tego typu usterki są naturalne w początkowych latach produkcji nowych modeli.
PLL LOT zamówił osiem Dreamlinerów, a pierwszy z nich dołączył do floty polskiego przewoźnika w połowie listopada. Rzecznik linii poinformował, że polska maszyna przeszła kontrolę elementów układu paliwowego jeszcze przed odebraniem samolotu od producenta.