Dreamliner nie tak zyskowny

OSZ, nytimes.com
opublikowano: 2012-12-12 14:51

Problemy z przewodami paliwowymi Dreamlinerów to nie jedyny problem Boeinga. Analityk twierdzi, że samoloty będą dawać zysk dopiero w 2021 r.

David E. Strauss, analityk branży lotniczej z UBS twierdzi, że Boeing zacznie zarabiać na nowych samolotach w 2021 r., a nie jak sądzono pierwotnie już w 2015 r.  Według analityka koszty budowy maszyn nie będą spadać na tyle szybko.

Kokpit Boeinga 787 Dreamliner fot. Bloomberg
Kokpit Boeinga 787 Dreamliner fot. Bloomberg
None
None

Boeing dostarczył do tej pory 38 samolotów, do takich linii jak United Airlines, All Nippon Airways i PLL LOT. Producent ma ambitny plan podwoić produkcję i do końca 2013 r. wytwarzać 10 samolotów miesięcznie.

Przypomnijmy, że na początku grudnia amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa ogłosiła, że cała flota samolotów Dreamliner została skierowana do przeglądu. W kilku samolotach Boeing odkrył problem z nieszczelnymi przewodami paliwowymi. Eksperci rynku lotniczego podkreślają jednak, że tego typu usterki są naturalne w początkowych latach produkcji nowych modeli.

PLL LOT zamówił osiem Dreamlinerów, a pierwszy z nich dołączył do floty polskiego przewoźnika w połowie listopada. Rzecznik linii poinformował, że polska maszyna przeszła kontrolę elementów układu paliwowego jeszcze przed odebraniem samolotu od producenta.