Duńczycy uruchomili stronę WWW
Od 15 grudnia będą dostępne strony internetowe w języku polskim: www.visitdenmark.com, uruchomione przez Duńską Izbę Turystyki. Zawierają one informacje praktyczne dotyczące Danii, teksty wydawanych przez izbę gazetek oraz tzw. linki do bardziej szczegółowych wyszukiwarek.
— Na tej stronie będzie można znaleźć m.in. połączenia lotnicze, promowe, kolejowe i autobusowe Polski z Danią oraz Danii ze Skandynawią, dane na temat bazy hotelowej z możliwością bezpośredniej rezerwacji, informacje o ośrodkach konferencyjno-targowych oraz informacje na temat najważniejszych wydarzeń turystycznych i kulturalnych w Danii w 2001 r. — opowiada Agnieszka Blandzi, dyrektor handlowy w Duńskiej Izbie Turystyki.
Strony internetowe są elementem promocji Danii jako kraju turystyki przyjazdowej, prowadzonej w Polsce przez Duńską Izbę Turystyki pod hasłem „Wpadnij do sąsiadów”. Polska jest bardzo obiecującym rynkiem dla Danii. Kraj ten odwiedza 200 tys. polskich turystów rocznie (dla porównania: w ciągu roku przyjeżdża do Danii 150 tys. turystów ze Szwecji oraz 45 tys. z Finlandii). Polski turysta wydaje w Danii średnio 400 zł dziennie, a turysta biznesowy 2 tys. zł. Tylko Kanadyjczycy i Japończycy wydają w Danii więcej niż Polacy. KG