Duży popyt w Europie wsparł majową sprzedaż Volvo

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 2024-06-05 11:03

Maj okazał się udanym miesiącem dla koncernu Volvo Cars. Wzrosła sprzedaż produkowanych przez niego pojazdów, szczególnie na europejskim rynku. Dużym zainteresowaniem cieszył się w pełni elektryczny model EX30.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Volvo znalazło w maju 2024 r. nabywców na 68 034 pojazdy, co oznacza wzros rzędu 13 proc. w ujęciu rocznym.

Szwedzka firma poinformowała, że sprzedaż modeli w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła o 37 proc. stanowiąc 48 proc. światowej sprzedaży grupy.

W ujęciu geograficznym mocny, sięgający 27 proc. wzrost sprzedaży odnotowano na rynku europejskim. Pozwoliło to z nawiązką zrekompensować spadki na dwóch czołowych rynkach, w USA o 5 proc. i Chinach (-1 proc.).

Należące w dużym stopniu do chińskiego Geely Holding Volvo za cel stawia sobie zrealizowanie w 2024 r. około 15 proc. wzrostu sprzedaży. Chce też, by do połowy obecnej dekady pojazdy elektryczne stanowiły połowę jego sprzedaży pod względem wolumenu, a do 2030 r. ma sprzedawać wyłącznie pojazdy elektryczne.