Volvo znalazło w maju 2024 r. nabywców na 68 034 pojazdy, co oznacza wzros rzędu 13 proc. w ujęciu rocznym.
Szwedzka firma poinformowała, że sprzedaż modeli w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła o 37 proc. stanowiąc 48 proc. światowej sprzedaży grupy.
W ujęciu geograficznym mocny, sięgający 27 proc. wzrost sprzedaży odnotowano na rynku europejskim. Pozwoliło to z nawiązką zrekompensować spadki na dwóch czołowych rynkach, w USA o 5 proc. i Chinach (-1 proc.).
Należące w dużym stopniu do chińskiego Geely Holding Volvo za cel stawia sobie zrealizowanie w 2024 r. około 15 proc. wzrostu sprzedaży. Chce też, by do połowy obecnej dekady pojazdy elektryczne stanowiły połowę jego sprzedaży pod względem wolumenu, a do 2030 r. ma sprzedawać wyłącznie pojazdy elektryczne.