Dzień absencji kosztuje kilkaset złotych

opublikowano: 05-09-2017, 22:00

Nieprawidłowe zachowanie pracowników przyczyniło się do ponad 60 proc. wypadków przy pracy.

O 0,4 proc. mniej osób uległo wypadkom przy pracy w I połowie tego roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) liczba poszkodowanych przekroczyła w obu badanych półroczach 39 tysięcy. Statystyki GUS pokazują, że nadal najwięcej wypadków jest w sektorze przetwórstwa przemysłowego. Tam w I połowie roku zdarzenia te stanowiły 31,4 proc. wszystkich odnotowanych przez urząd.

Drugą branżą o najwyższej wypadkowości jest handel i naprawa pojazdów samochodowych — w niej zarejestrowano 13,5 proc. wszystkich takich zdarzeń. 11 proc. wypadków przy pracy odnotowano w opiece zdrowotnej i pomocy społecznej. Najwięcej przybyło ich natomiast w transporcie i gospodarce magazynowej — o 298 więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. Przyczyny wypadków przy pracy również są niezmienne — 61 proc. z nich było spowodowanych nieprawidłowym zachowaniem pracownika. Ponadto często dochodzi do nich z powodu niewłaściwego stanu narzędzi i wyposażenia (także nieumiejętnego posługiwania się nimi) lub budynków. Samowolne nieodpowiednie zachowanie pracowników przyczyniłosię do 6,5 proc. tegorocznych wypadków przy pracy. — Wypadkowość w miejscu pracy nadal jest wysoka. Pracodawcy muszą pamiętać, że to oni stoją na straży bezpieczeństwa w swoich firmach. Poza tym każdy wypadek przy pracy to dodatkowe koszty ponoszone przez firmę — podkreśla Hubert Miłosz Wawrzyniak, członek zarządu W&W Consulting. Podaje, że obecnie jeden dzień absencji chorobowej będącej skutkiem wypadku przy pracy kosztuje średnio 422,365 zł lub 640,365 zł. Kwota zależy od tego, czy pracodawca zatrudnił pracownika na zastępstwo, czy zadania nieobecnej osoby rozdzielono członkom zespołu, którzy powinni otrzymać wynagrodzenie za przepracowane nadgodziny.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane