Dziennikarz jako rzecznik prasowy?

DI, www.ciszewskiblog.pl
opublikowano: 09-09-2010, 14:20

Jerzy Ciszewski, prezes agencji Ciszewski Public Relations, na swoim blogu pisze o zjawisku zatrudniania dziennikarzy jako rzeczników prasowych najwyższych urzędów centralnych. Autor analizuje zagrożenia i pułapki jakie mogą wystąpić w tego typu sytuacji.

„Z jakiegoś powodu,  istnieje przekonanie, że odpowiednim, a może też
i najlepszym  rzecznikiem prasowym w najwyższych urzędach centralnych np. Kancelaria Prezydenta powinien być dziennikarz. Jeszcze lepiej byłoby gdyby takim rzecznikiem została kobieta. Najlepiej zaś aby miała znaną, budząca sympatię twarz(...)” – pisze Ciszewski.

„Trop dziennikarski przy poszukiwaniu rzecznika dla Prezydenta czy też najwyższych urzędów, nie wydaje się do końca słuszny. W takiej konstrukcji zaszytych jest na stałe kilka pułapek, groźnych tak naprawdę dla obu stron. Na ogół większość tych zagrożeń moglibyśmy określić mianem „miękkich”, mimo, że stanowisko i miejsce w strukturze osoby delegowanej do kontaktów z mediami jest precyzyjnie opisane. Można by zatem w teorii oczekiwać, że polityka informacyjna będzie działała jak dobrze naoliwiona maszyna (...)” – dodaje autor.

Wśród największych zagrożeń dla urzędów centralnych związanych
z zatrudnieniem dziennikarza na tego rodzaju stanowisko, Ciszewski wymienia między innymi niedostateczne doświadczenie polityczne potencjalnego kandydata,  zbyt powierzchowną wiedzę na temat uregulowań prawnych, polityki wewnętrznej i międzynarodowej.

Z drugiej strony pułapki czyhają także na dziennikarza, który zdecyduje się na zmianę profesji np. praca przysłowiowe „48 godzin dziennie i osiem dni w tygodniu”, utożsamienie na stałe, bez względu na jego poglądy, z daną opcją polityczną czy po zakończeniu misji możliwe problemy z powrotem do wcześniejszego zajęcia.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, www.ciszewskiblog.pl

Polecane