Eksperci od wysokowytrzymałościowych konstrukcji stalowych

opublikowano: 18-12-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Kiedy pada hasło konstrukcja stalowa, myśli się głównie o mostach i halach stalowych, a to jednak znacznie szersza produkcja, której różnorodne zastosowania dostrzegamy dopiero gdy skupimy się na temacie. Od wysięgników i konstrukcji kratownicowych, przez systemy obsługi kontenerów, dźwigi i pojazdy szynowe, konstrukcje wykorzystywane na morzu tzw. offshore, po moduły dla przemysłu automotive i inne.

2. miejsce województwo lubuskie - Telemond Holding

Firmowa edukacja:Od kilkunastu lat działa w firmie model praktycznej nauki zawodu dla uczniów szkół branżowych. Ponad 30 instruktorów nauki zawodu, specjalnie wyposażone pomieszczenia, maszyny i przyrządy. W ten sposób wykształconych zostało przeszło 300 uczniów: spawaczy i operatorów maszyn skrawających, połowa z nich pracuje w firmie – informuje Christopher Maas, CEO Telemond.
Firmowa edukacja:Od kilkunastu lat działa w firmie model praktycznej nauki zawodu dla uczniów szkół branżowych. Ponad 30 instruktorów nauki zawodu, specjalnie wyposażone pomieszczenia, maszyny i przyrządy. W ten sposób wykształconych zostało przeszło 300 uczniów: spawaczy i operatorów maszyn skrawających, połowa z nich pracuje w firmie – informuje Christopher Maas, CEO Telemond.

– W naszych zakładach realizujemy kompleksowe usługi w zakresie realizacji wszystkich powszechnie stosowanych procedur wytwarzania: począwszy od cięcia blach i rur, obróbki mechanicznej, procesu spawania, lakierowania, montażu i zapewnienia jakości. Wykonujemy konstrukcje stalowe, zarówno jako elementy pojedyncze, jak i złożone moduły – tak referuje swoją działalność firma Telemond na firmowej witrynie WWW.

– Od ponad 50 lat jesteśmy niezawodnym partnerem dla naszych klientów – gwarantując najwyższe standardy jakościowe oraz zindywidualizowane rozwiązania bez względu na stopień trudności – tłumaczy Christopher Maas, CEO Telemond.

– Nie idziemy na żadne kompromisy w kwestii jakości. Posiadamy certyfikaty do przeprowadzania badań nieniszczących ze 100-procentową identyfikowalnością spawania konstrukcji zgodnie z normami m.in. ISO 1090 (EXC4) oraz Health, Safety and Environment (HSE). Stal kupujemy bezpośrednio od wiodących europejskich producentów. Uważnie słuchamy klientów i ściśle się do nich dostosowujemy, wspólnie opracowując zindywidualizowane rozwiązania – wymienia Christopher Maas.

W Polsce grupa ma kilka zakładów produkcyjnych: dwa w Kostrzynie nad Odrą, Telemond oraz Henschel Engineering Automotive, ponadto Teleyard w Szczecinie oraz oddział w Przemyślu. Działa również kilka biur handlowych na terenie Niemiec. Łącznie w całej grupie w Polsce pracuje blisko 1000 pracowników, głównie spawaczy, monterów i operatorów maszyn, inżynierów oraz pracowników nadzoru spawalniczego.

Telemond Holding działa w kilku segmentach. Do kluczowych klientów firmy należy segment pojazdów podnośnikowych i szynowych, systemów obsługi kontenerów, wysięgników oraz komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Wielu klientów, takich jak Liebherr, Manitowoc i Cargotec czy Volkswagen zaufało firmie już wiele lat temu.

Firma jest atrakcyjnym pracodawcą w regionie. Świadczą o tym liczne nagrody i wyróżnienia jak np.: Lubuski Lider Biznesu w kategorii Firma Przyjazna Młodym czy Bezpieczna firma PIP, ale też fakt, że pracownicy wiążą się z nią na lata i pracują tu całe rodziny.

Historia firmy Telemond rozpoczęła się w 1961 r. w Belgii, gdzie powstała spółka produkująca pojazdy z aluminium dla wojska. Z czasem, rozwijając profil działalności weszła w produkcję kontenerów oraz wysięgników stalowych. W 1990 r. spółka została wykupiona przez Reinera Maas oraz fundusz Ackermanns & van Haaren.

Od 2000 r. produkcja była przenoszona do Kostrzyna nad Odrą, gdzie w 2002 r. powstała spółka pod nazwą Teleskop, produkująca konstrukcje stalowe dla branży dźwigowej.

– Od tego momentu rozpoczął się dynamiczny rozwój Grupy w Polsce, powstawały kolejne spółki i zakłady produkcyjne, zarówno w Kostrzynie (spółka Montel oraz Henschel Engineering Automotive), jak i w Szczecinie (spółka Teleyard) oraz oddział w Przemyślu – wylicza Christopher Maas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane