Jak wynika z analizy KPMG to właśnie eksport jednym z najważniejszych czynników rozwoju tego sektora. W minionym roku wyeksportowano produkty i usługi poligraficzne warte 8,3 mld zł. Z możliwości eksportu korzystają przede wszystkim firmy średnie i duże – w tej grupie jedynie 15 proc. przedsiębiorstw skupia się wyłącznie na rynku krajowym, ponadto odsetek ten wciąż spada.
Z badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorstw poligraficznych wynika, że firmy pozytywnie oceniają ogólną sytuację w branży. Aż 44 proc. badanych firm uważa, że w najbliższej przyszłości wzrośnie poziom sprzedaży w sektorze poligraficznym.
"Najważniejszymi atutami polskiej branży poligraficznej są dostępność papieru, dostęp do know-how i nowoczesnych technologii oraz kwalifikacje kadry zarządzającej. Najczęściej wskazywaną słabą stroną pozostaje poziom marż, a także różnice w kosztach - od materiałowych i zakupu urządzeń, po koszty pracy" - powiedział partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG Jacek Bajger, cytowany w komunikacie.
Więcej tutaj>>KPMG: Branża poligraficzna rośnie w siłę