Eksporterzy chcą się ubezpieczać

opublikowano: 06-07-2021, 20:00

Rośnie zainteresowanie eksporterów polisami. Ubezpieczyciele zwiększają swoje zaangażowanie, choć mają obawy co do przyszłości.

Powoli normalizuje się sytuacja w światowej gospodarce – dzięki lepszym warunkom dla produkcji, handlu i inwestycji. W efekcie zainteresowanie eksporterów ochroną ubezpieczeniową będzie rosło – wynika z badania Unii Berneńskiej, organizacji skupiającej publiczne i prywatne agencje kredytów eksportowych, w tym Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE).

Publiczni ubezpieczyciele informują, że popyt na ich rozwiązania już rośnie. Dotyczy to zarówno produktów krótkoterminowych, czyli ubezpieczenia kredytu kupieckiego do dwóch lat, jak i średnio- oraz długoterminowych.

Natomiast prywatni ubezpieczyciele, obserwując poprawę w globalnej koniunkturze, w ostatnich miesiącach zaczęli zmniejszać restrykcje w zakresie polityki kredytowej, którą zaostrzyli z powodu pandemii. Zarówno prywatne, jak i publiczne instytucje oferujące polisy dla eksporterów, obawiają się wzrostu niewypłacalności w nadchodzących kwartałach, ale mimo to deklarują gotowość do zwiększenia zaangażowania na rynku.

Janusz Władyczak, prezes KUKE, informuje, że nastroje w branży ubezpieczeń należności i inwestycji od początku roku się poprawiają.

– Publiczne agencje kontynuują ekspansywną politykę dzięki rozszerzonym w ubiegłym roku na czas kryzysu możliwościom udzielania wsparcia dla biznesu. W niektórych regionach już zaczynają działać duże projekty inwestycyjne zamrożone z powodu pandemii. To świadczy o powrocie optymizmu i globalnej koniunktury, z czego powinni skorzystać krajowi eksporterzy i przedsiębiorcy planujący zagraniczne przejęcia. Z drugiej strony ubezpieczyciele obawiają się, że w kolejnych miesiącach będzie rosła liczba wniosków o odszkodowania, bo więcej podmiotów stanie się niewypłacalnych z powodu wygaszania rządowych programów pomocowych i dużego zadłużenia – mówi Janusz Władyczak.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane