Eksporterzy z sektora MSP stawiają na e-commerce

aktualizacja: 14-02-2017, 17:59

Mali i średni przedsiębiorcy z Polski szukają szans rozwoju w eksporcie i gospodarce cyfrowej. Blisko 30 proc. ich przychodów pochodzi z e-handlu.

Z drugiego FedEx SME Export Report, badania przeprowadzonego przez firmę Harris Interactive, wynika, że większość polskich eksporterów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw rozwija się m.in. dzięki e-commerce. Już 78 proc. z nich uzyskuje przychody z e-handlu. 28 proc. zapewnia wręcz, że wzrosły one w ostatnim czasie, a 24 proc. spodziewa się, że nie zmieni się to w najbliższym roku. Z analizy wynika też, że już teraz 30 proc. przychodów firm, które eksportują swoje towary, pochodzi właśnie z e-handlu.

Badanie objęło także aktywność eksporterów w obszarze m-commerce, z którego przychody generuje 75 proc. respondentów. Stanowią one średnio 18 proc. całkowitego przychodu. Ich zwiększenia w tym obszarze w najbliższych miesiącach spodziewa się 25 proc. firm.

- Badanie zlecone przez FedEx jasno pokazuje, że eksport oraz e-handel i m-handel stały się nieodłączną częścią działalności wielu polskich firm z sektora MSP. Nie dziwi nas fakt, że polscy przedsiębiorcy wraz z rozwojem w tych segmentach oczekują bardziej dopasowanych usług w zakresie transportu swoich towarów – zaznacza Mariusz Mik z FedEx Express.

W badaniu uczestniczyło 4,5 tys. europejskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / Eksporterzy z sektora MSP stawiają na e-commerce