Emperia o nowej strategii grupy

DI
23-09-2010, 11:25

Wydzielenie trzech niezależnych dywizji biznesowych – dystrybucja, supermarkety i nieruchomości - upublicznienie dywizji dystrybucyjnej i detalicznej, prognozy finansowe oraz wyższa dywidenda. To  podstawowe założenia nowej strategii zaprezentowanej przez Emperię Holding - jedną z największych polskich grup handlowych prowadzących dystrybucję oraz detaliczną sprzedaż artykułów FMCG. Dzięki niej wycena spółki ma osiągnąć poziom 2,1 do 2,3 mld zł.

Spółka informuje o planach w czwartkowym komunikacie prasowym. Spółka zapewnia w nim, że Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Supermarkety Stokrotka osiągną pozycję lidera w segmentach, w których działają na rynku polskim. Debiut Grupy Dystrybucyjnej Tradis na GPW w Warszawie możliwy jest już w czerwcu 2011 r., a spółki Stokrotka - w czerwcu 2013.

„Mamy obecnie trzy główne cele. Po pierwsze, ochronę wartości inwestycji przed arbitrażem – czemu służyć będzie zaplanowany skup akcji własnych i podniesienie kapitału docelowego. Po drugie, umożliwienie naszym akcjonariuszom realizacji zysków z inwestycji w krótkim okresie. W tym celu zaplanowaliśmy głosowanie akcjonariuszy nad kolejną transzą buy-backu. Po trzecie i najważniejsze, zależy nam na pełnej realizacji zysków z inwestycji w Emperię w średnim i długim okresie, czemu służyć będą upublicznienia poszczególnych dywizji i dalsze inwestycje w rozwój grupy” – powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperii Holding.

Pierwszym krokiem Emperii w celu zaprezentowania rynkowi aktualnej, realnej wartości ekonomicznej grupy były zgody RN na rozpoczęcie nabywania akcji własnych spółki – do 20 proc. kapitału zakładowego, za łączną cenę nie przekraczającą wysokości utworzonego na ten cel kapitału rezerwowego w kwocie 40 mln zł oraz na podwyższenie kapitału zakładowego Spółki w granicach kapitału docelowego przez wyemitowanie do 755 758 nowych akcji bez prawa poboru.

Dodatkowo, na 13 października spółka zaplanowała WZA. W porządku obrad znalazła się uchwała ws. wyrażenia zgody na dalszy skup akcji w celu umorzenia do 25 proc. kapitału zakładowego i kwoty 500 mln zł. NWZA ma zdecydować także o podwyższeniu kapitału docelowego do 1 511 516 zł.

W kolejnym kroku Emperia zaprezentowała prognozy finansowe na lata 2010-2012 i powiadomiła o proponowanej zmianie polityki dywidendowej. Począwszy od podziału zysku netto za 2010 rok Zarząd planuje konsekwentnie rokrocznie rekomendować WZA wypłatę dywidendy na poziomie 40 proc., czyli znacznie wyższą niż dotychczas (20 proc.). Dodatkowo, termin wypłaty dywidendy zostanie ustalony na przełom czerwca i lipca.

Według szacunków spółki, wielkość planowanej dywidendy na akcję (przy założeniu niezmienionej – w stosunku do obecnego stanu - ilości akcji) wyniesie za 2010 rok 2,37 zł, w 2011 już 3,56 zł, a w 2012 aż 4,56 zł.

Zarząd Emperii Holding ocenia, że zwiększenie wysokości wypłacanej dywidendy nie wpłynie na realizację zamierzonych działań inwestycyjnych grupy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Emperia o nowej strategii grupy