W zabytkowym pawilonie u zbiegu ulic Marszałkowskiej i Nowogrodzkiej w Warszawie Cepelia rozpoczęła działalność w 1966 r. Ponad 50 lat później sklep został zamknięty, a budynek zaczął niszczeć. Na początku 2024 r. mazowiecki wojewódzki konserwator zabytków nakazał właścicielowi pawilonu jego zabezpieczenie. W lutym spółka Sienna 111, do której należy, rozpoczęła jego renowację. Teraz poinformowano, że najemcą odnowionej nieruchomości będzie Empik. Sieć zajmie prawie 1,3 tys. m kw. na trzech kondygnacjach. Otwarcie sklepu zaplanowano na przełom lat 2024/25.
Oprócz przestrzeni handlowej w pawilonie powstanie m.in. mała czytelnia oraz strefa do organizacji wydarzeń z udziałem twórców. W sklepie dostępne także będą usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu zakupy online i offline. Chodzi m.in. o usługi click & collect, a więc ekspresową rezerwację produktów z odbiorem w salonie po 2 godzinach, oraz Premium Pay & Go, która umożliwia finalizację zakupów w aplikacji bez konieczności podchodzenia do kasy.
Do Empiku należy obecnie ponad 350 salonów w Polsce. W 2023 r. sieć powiększyła się o 21 sklepów, z czego pięć uruchomiono Warszawie.
— W tym roku planujemy otwarcie 30. Koncentrujemy się mocno na zagęszczaniu sieci, aby dotrzeć z ofertą w miejsca, gdzie nie ma jeszcze Empiku, jednak równolegle od dłuższego czasu poszukiwaliśmy nowej flagowej lokalizacji w śródmieściu stolicy. Z uwagi na powierzchnię i przeznaczenie handlowe jak również kulturalne dziedzictwo i znaczenie dla historii Warszawy budynek Cepelii był dla nas naturalnym wyborem — mówi Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny Empiku odpowiedzialny za handel.
Projekt rewitalizacji pawilonu dawnej Cepelii przygotowała pracownia Bernatek Architekci. W transakcję najmu zaangażowane były firmy doradcze Cushman & Wakefield i Colliers reprezentujące wynajmującego.
Sienna 111 nie ujawnia całkowitej wartości inwestycji.