Etyka, czyli inspiracja dla biznesu

ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska
25-03-2018, 22:00

Dzisiaj oddajemy w Państwa ręce wyniki 4. edycji konkursu Etyczna Firma.

Niezmiennie cieszy nas entuzjazm i otwartość firm uczestniczących w tej inicjatywie, w której PwC partneruje „Pulsowi Biznesu” oraz PKN Orlen. W tym roku otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. To dowód na to, że etyka staje się integralnym elementem strategii polskich przedsiębiorstw. Wszystkie działania, dzięki którym podnosimy jakość polskiej gospodarki, zasługują na wyróżnienie i promowanie.

Uczestnicy konkursu to przedstawiciele bardzo różnych branż, każdy z innym bagażem doświadczeń, o innej skali działalności. Jednak wszystkie te firmy łączy wspólny mianownik — wychodzą one z założenia, że to przede wszystkim ludzie i ich codzienna praktyka biznesowa, a nie tylko procedury czy regulacje, decydują o etyczności organizacji. Uczciwość to postawa, na którą warto zwracać uwagę na wszystkich etapach inwestowania w kapitał ludzki.

W tym roku proces weryfikacji wzmocniliśmy dodatkowymi metodami, które umożliwiły nam jeszcze lepsze zweryfikowanie etycznego DNA uczestników konkursu. Zaangażowaliśmy do tego zadania naszych ekspertów z zespołu zarządzania ryzykiem nadużyć, ekspertów ds. etyki, compliance. Spotkania, które przeprowadziliśmy zgodnie z przyjętą metodyką oraz liczne rozmowy z pracownikaminadającymi ton etycznej kulturze w weryfikowanych organizacjach, umożliwiły nam poznanie specyfiki ich biznesu oraz etycznych dylematów, z którymi mierzą się na co dzień.

Takie podejście pozwoliło nam wyłonić listę laureatów — wyjątkową pod względem ich liczby. Łącznie aż 26 firm otrzymało wyróżnienie. A te przyznawaliśmy w trzech kategoriach — „Etyczna Firma”, „Etyczne MŚP”, a także „Super Etyczna Firma” — różnicując liczbę punktów wymaganych do zdobycia poszczególnych wyróżnień. Prawdziwą przyjemnością i zaszczytem jest dla nas wręczenie statuetki „Super Etyczna Firma” aż 9 podmiotom, które były w gronie laureatów w trzech kolejnych edycjach. Wśród nich znalazły się zarówno firmy duże o międzynarodowym zasięgu i bardzo rozpoznawalnych markach, jak i przedsiębiorstwa z sektora MŚP.

Dodatkowo, co powoli staje się już tradycją konkursu, jednemu z uczestników przyznaliśmy wyróżnienie specjalnie: w tym roku otrzymało je AbbVie Polska za szczególne podejście do promocji kultury etyki i przeciwdziałania nadużyciom w biznesie.

W imieniu własnym i całej firmy PwC serdecznie gratuluję wszystkim laureatom i uczestnikom konkursu Etyczna Firma. Wasze niesłabnące dążenie do podnoszenia i utrzymywania najwyższych standardów etycznych stanowi inspirację i niezwykle cenne źródło wiedzy dla pozostałych przedsiębiorstw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Etyka, czyli inspiracja dla biznesu