Wyceniany na GPW na ponad 2 mld zł Eurocash skupia się w strategii na lata 2023-25 na hurcie i sprzedaży internetowej, ale ostatnimi transferami kadrowymi potwierdza, że stacjonarnego biznesu detalicznego nie odkłada do lamusa. Rozwija się w nim poprzez franczyzę oraz sieć własną i w krótkim czasie ściągnął szefów obu obszarów.
Eurocash wzmacnia detal…
Dyrektorem generalnym Delikatesów Centrum odpowiedzialnym za ponad 400 własnych supermarketów będzie od września Hugo Mesquita. To menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w handlu. W latach 2021-23 (do marca) kierował Netto Polska, a wcześniej był m.in. dyrektorem operacyjnym Biedronki przez dekadę.
Natomiast w ubiegłym miesiącu Eurocash dyrektorem generalnym spółki Eurocash Franczyza został Marek Lipka. Jest menedżerem specjalizującym się m.in. w transformacjach biznesowych, całą karierę zawodową związany z Carrefourem Polska. Spędził w nim 21 lat, a od 2019 r. był dyrektorem handlowym i członkiem zarządu.
…ale hurt pozostaje kluczowy
Eurocash zwiększył w 2022 r. przychody o 17 proc. do 30,7 mld zł, a zysk EBITDA o 41 proc. do 1 mld zł. Za większość wyników odpowiadała dystrybucja. Segment detaliczny obejmujący sklepy własne, partnerskie i franczyzowe oraz sieć salonów prasowych Inmedio przyniósł w tym czasie 7,7 mld zł sprzedaży i 376 mln zł wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o odpowiednio: 20 i 40 proc.
W I kw. 2023 r. przychody w biznesie detalicznym wzrosły o 10 proc. do 1,8 mld zł. EBITDA utrzymała się jednak na poziomie 52 mln zł, marża spadła z 3,1 do 2,9 proc.
Mniej więcej tyle supermarketów działa pod szyldem Delikatesy Centrum...
...z czego mniej więcej tyle we franczyzie, a pozostałe to sklepy własne.


