Euromark na plusie

KSA
opublikowano: 15-01-2010, 00:00

Wyniki grupy narastająco po trzech kwartałach pogorszyły się, ale końcówka okresu była dobra.

Wyniki grupy narastająco po trzech kwartałach pogorszyły się, ale końcówka okresu była dobra.

Choć obecna aura sprzyja sprzedaży Euromarku, spółka nie może zaliczyć minionych trzech kwartałów roku obrotowego 2009/2010 do szczególnie udanych. Wprawdzie przychody narastająco po trzech kwartałach są niemal równe osiągniętym przed rokiem, ale ponad dwukrotnie wzrosła strata netto grupy. Ostatecznie dystrybutor odzieży i sprzętu turystycznego pod markami m.in. Alpinus i Campus ma 4,8 mln zł na minusie przy przychodach wynoszących 75,8 mln zł.

Zarząd wskazuje, że za dużą część tego negatywnego wyniku (2,24 mln zł na poziomie netto) odpowiada zdarzenie jednorazowe jeszcze z drugiego kwartału roku obrotowego. Spółka sprzedała wówczas ze stratą działającą w Wielkiej Brytanii nierentowną spółkę zależną Eurotech. Euromarkowi zaciążyły też wyższe o 7,4 proc. koszty sprzedaży. Przyczyną tej zmiany było umocnienie euro oraz powiększenie sieci sklepów.

Władze Euromarku podkreślają jednocześnie, że udało im się aż o 13,2 proc. zredukować koszty ogólnego zarządu. Pozytywny jest też fakt, że spółka w samym trzecim kwartale wyszła na plus. Miała 0,9 mln zł zysku netto wobec 0,25 mln zł straty przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 1,3 mln zł, a rok wcześniej Euromark miał 0,36 mln zł straty. Natomiast prawdziwe żniwa właśnie trwają. Okres zimowy jest dla branży sezonowo najlepszy. Niedawno spółka informowała o rekordowym grudniu. Spodziewa się też bardzo dobrej sprzedaży w styczniu, szczególnie że sprzyja jej zimowa aura.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane