Expo w Dubaju: szanse dla polskich firm

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2021-09-14 20:00

Program gospodarczy dotyczący wystawy światowej objął już 2,5 tys. przedsiębiorców. Wciąż można się zgłaszać. W Pawilonie Polski odbędzie się prawie tysiąc wydarzeń.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jak możesz promować firmę podczas Expo w Dubaju
  • Jakie będą najważniejsze wydarzenia promocyjne podczas wystawy światowej
  • Do których inicjatyw wciąż można się zgłaszać

1 października nastąpi otwarcie Expo 2020 w Dubaju. Wystawa światowa, przełożona o rok z powodu pandemii COVID-19, będzie niepowtarzalną okazją do promocji gospodarczej naszego kraju i polskich firm na arenie międzynarodowej. Dlatego Polska po raz pierwszy zaprezentuje tak kompleksowy program gospodarczy, składający się z kilkunastu inicjatyw i narzędzi wsparcia dla przedsiębiorców. Wciąż można się do nich zgłaszać. Udział naszego kraju w wystawie światowej koordynuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

– Działamy tak, aby kryzys wywołany pandemią stał się motorem do dalszego rozwoju polskiej gospodarki. Jestem przekonany, że Expo 2020 może stać się jednym z impulsów do dalszego rozwoju, który umocni pozycję Polski jako czołowej gospodarki Starego Kontynentu. Nasz udział w wystawie światowej Expo 2020 w Dubaju będzie z jednej strony manifestem gospodarczym po pandemii, a z drugiej spektakularną okazją do nawiązania ważnych kontaktów biznesowych na Bliskim Wschodzie oraz bramą do rynków afrykańskich – podkreśla Grzegorz Piechowiak, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Pokazać potencjał

Expo 2020 będzie pierwszą wystawą światową zorganizowaną w kraju arabskim i według zapowiedzi organizatorów ma przejść do historii jako największe.

– Naszym celem jest aktywna promocja Polski jako wiarygodnego partnera handlowego i bezpiecznej destynacji inwestycyjnej. Bliski Wschód jest dziś światowym centrum wymiany handlowej. Jestem przekonany, że dzięki Expo polskim firmom będzie łatwiej zaistnieć na nowych rynkach. To właśnie dla polskich przedsiębiorców przygotowaliśmy unikatowy program wsparcia, który skierowany jest nie tylko do największych, ale także małych i średnich firmom. To ważne, by pokazać pełen potencjał gospodarczy naszego kraju – zaznacza Krzysztof Drynda, prezes PAIH.

Futurystyczna zachęta:
Futurystyczna zachęta:
Pawilon Polski będzie miejscem m.in. prezentacji firm z naszego kraju i spotkań z kontrahentami.

Najważniejszą areną promocji naszej gospodarki będzie Pawilon Polski o powierzchni ponad 2 tys. m kw. W jednej z części Pawilonu, zaprojektowanej z myślą o nawiązaniu kontaktów biznesowych, będą odbywały się spotkania polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Natomiast w ramach ekspozycji multimedialnej w Pawilonie Polski zaprezentowanych zostanie blisko 200 firm i innych podmiotów reprezentujących sektory z największym potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu. Obecnie w Pawilonie Polski trwają ostatnie prace wykończeniowe.

– 1 października to początek naszej prezentacji w Dubaju. Przez kolejne 6 miesięcy odbędzie się blisko tysiąc wydarzeń: od codziennych warsztatów dla dzieci i koncertów pianistycznych przed pawilonem, przez seminaria biznesowe, wydarzenia organizowane przez regiony, aż po duże wydarzenia kulturalne oraz dwa duże fora gospodarcze – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny sekcji polskiej wystawy światowej Expo 2020 w Dubaju.

2,5 tys. polskich firm

W ramach programu gospodarczego w różnych formach aktywności udział weźmie 2,5 tys. przedsiębiorstw – w tym niemal 1,8 tys. zaprezentuje się w Pawilonie Polski lub pojawi się na różnych wydarzeniach w Dubaju, a 700 będzie uczestniczyło w webinariach eksperckich i spotkaniach online. Kolejne zainteresowane firmy wciąż mogą się zgłaszać.

Kulminacją obecności naszego kraju na Expo 2020 będzie Narodowy Dzień Polski, który zaplanowano na 7 grudnia. Znaczącymi momentami w kalendarium będą również Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 6 grudnia, oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze (23 lutego 2022 r.). Ich głównym celem jest promocja wzajemnych kontaktów gospodarczych, prezentacja polskich doświadczeń i potencjału eksportu produktów i usług, w szczególności z branż związanych z tematyką Expo 2020, jak również zapewnienie możliwości nawiązania współpracy z partnerami gospodarczymi. W wydarzeniach tych wezmą udział przedstawiciele najwyższych władz państwowych oraz liczne grono przedsiębiorców. Do tej pory do udziału w obu forach zgłosiło się łącznie ponad 700 osób, a nabór wciąż trwa.

Różne formy promocji

Seminaria biznesowe – to inicjatywa, która pozwoli przybliżyć zagranicznym inwestorom usługi, technologie i produkty opracowane przez polskich przedsiębiorców. Głównym celem seminariów będzie nawiązanie kontaktów gospodarczych oraz prezentacja polskich doświadczeń i potencjału w czterech obszarach – zielonych technologii, branży kosmicznej, inteligentnych rozwiązań dla miast oraz branży medycznej i farmaceutycznej. Seminaria odbędą się w Dubaju, a przedsiębiorcy już teraz mogą się na nie rejestrować. Do tej pory zgłosiło się ok. 300 firm.

Nowością w ofercie tegorocznego Expo jest możliwość udziału firm w Programie Partnerskim. Firmy mogą występować w charakterze partnerów w kilku kategoriach: Wyposażenie Pawilonu (w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej), Wydarzenia towarzyszące, Wydarzenia towarzyszące branżowe oraz Partnerstwo specjalne. Do tej pory w jego ramach zawarto ponad 20 umów.

W wystawie światowej w Dubaju można wziąć udział także w ramach programów regionalnych, tworzonych przez urzędy marszałkowskie. Do tej pory zgłosiło się do nich 120 firm.

Expo w Dubaju będzie trwało do końca marca 2022 r.

Więcej informacji

Pełną ofertę dla firm znajdziesz na stronie:

https://expo.gov.pl/dla-przedsiebiorcow