Facebook traci nastolatków

ŁO, businessinsider.com
opublikowano: 25-10-2013, 11:24

Facebook nie jest już najważniejszym portalem dla amerykańskich nastolatków, wynika z badania firmy Piper Jaffray. Młodzież ma innego idola.

Business Insider podaje, że Facebook nie jest już najczęściej wskazywanym portalem przez nastolatków pytanych o najważniejszy dla nich serwis społecznościowy. Portal powołuje się na wyniki najnowszego raportu firmy Piper Jaffray, która dwa razy w roku bada konsumenckie zwyczaje amerykańskich nastolatków.  

Zobacz więcej

Nastolatki są wpływową grupą konsumencką (źródło: iStock)

Martwić może się Facebook, największy portal społecznościowy na świecie, ale cieszyć może Twitter, bo to właśnie serwis z mikroblogami stał się najważniejszym miejscem dla młodych amerykanów. Co ciekawe, wynik Twittera także jest gorszy niż w poprzednim badaniu, ale portal, który niedługo ma wejść na giełdę stracił po prostu mniej niż Facebook. 

Co mówią liczby? Jak podaje Business Insider w jesiennej edycji badania 26 proc. badanych nastolatków wskazało Twitter jako najważniejszy dla siebie serwis społecznościowy, co oznacza spadek z 30 proc. uzyskanych wiosną tego roku. Facebook zgarnął 23 proc. wskazań, a to znacznie mniej w porównaniu z 33 proc. w wiosennej edycji i aż 42 proc. uzyskanymi jesienią poprzedniego roku.  

Władze Facebooka mają jednak asa w rękawie, a jest nim kupiony przez nich za duże pieniądze serwis Instagram, który jest na trzeciej pozycji i systematycznie zyskuje fanów, bo jesienią zeszłego roku był wskazywany przez 12 proc., a w aktualnej edycji badania już przez 23 proc. młodych użytkowników.  

W czołówce są też inne popularne serwisy, ale mają znacznie mniejsze udziały: Tumblr 4 proc., Google+ 3 proc., Pinterest 1 proc. Sporą grupą jest kategoria "inne", która posiada 17 proc. wskazań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, businessinsider.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu