Czytasz dzięki

Farmaceuta wzmocnił Grupę TV

Karol Jedliński
opublikowano: 12-04-2010, 00:00

Spółka otwiera

Spółka otwiera

internetowy kanał telewizji

edukacyjnej i zapowiada

kolejne. Poszuka też

5 mln zł na NewConnect.

Grupa TV Telewizje Internetowe rusza z siódmym kanałem telewizyjnym w sieci. Po niemal roku od startu platformy emisję zaczęła edukacyjna KorkiTV. W odróżnieniu od poprzednich kanałów o tematyce zdrowotnej czy turystycznej. Korki będą odpłatne. Do tego wkrótce zostaną spięte z bazą tysięcy korepetytorów z całej Polski.

— To produkt skierowany do gimnazjalistów i licealistów. Mamy nagranych 300 lekcji. Darmowe będą odcinki próbne. Inne będą kosztować po 3 zł za sztukę lub 35 zł za miesięczny dostęp do całej bazy — tłumaczy Jarosław Mikołaj Skoczeń, akcjonariusz i prezes Grupy TV.

Aptekarz da więcej

KorkiTV pochłonęły 1 mln zł, połowę finansowania zapewnił pewien dolnośląski magister farmacji. To Hary Zabiega, kontrolujący wraz z córką sieć 15 aptek w południowo-zachodniej Polsce. Zabiega zainwestował też większe sumy w Eko Holding, debiutujący niedawno na GPW.

— Wszedłem w Grupę TV, bo wierzę w internet i edukację przez sieć. Na początek pół miliona. Jak wypali, to szykuję większe sumy na inne projekty tej firmy — tłumaczy Hary Zabiega.

Być może przekonał go też fakt, że w zeszłym roku polscy rodzice na korepetycje dla swoich pociech wydali 780 mln zł. KorkiTV są osobną spółką, w której udziały ma zarówno Grupa TV, jak i jej indywidualni właściciele. Jednym z głównych akcjonariuszy Grupy TV jest z kolei Norbert Pyffel, założyciel warszawskiej kancelarii finansowej. I to on m.in, wraz z prezesem Grupy TV przymierzają internetową spółkę do NewConnect. Debiut planują na przyszły rok.

Tuvalu się cieszy

— Jeśli pójdziemy na giełdę, to po około 5 mln zł na kolejne kanały — podkreśla Jarosław Mikołaj Skoczeń.

Obrót spółki po roku działalności wyniósł 0,5 mln zł. Większe zyski mają się pojawić już w tym roku.

— Edukacja i turystyka to nasze cele na najbliższe miesiące. Przymierzamy się do hiszpańskiej i niemieckiej wersji KorkiTV. Chcemy też mocno wejść w temat piłkarskich mistrzostw EURO 2012, tworzyć dla kibiców przewodniki internetowe po miastach goszczących imprezę — wyjaśnia prezes spółki.

Ważną częścią dochodu Grupy TV są prace zlecone na rzecz innych firm, głównie pod kątem marketingowym. Już wkrótce swoją telewizję z końcówką tv będzie miał duży ubezpieczyciel. Zapewne chodzi o Generali. Grupa TV realizuje też telewizję w siedmiu wersjach językowych dla słowackiej firmy działającej na rynku kart płatniczych. Wciąż też dokłada się do dobrobytu położonego na Pacyfiku Tuvalu, do którego należy internetowa końcówka tv. Grupa TV ma około 600 takich domen.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane