Fatalne nastroje konsumentów. Kto na tym straci?

Indeks nastrojów konsumentów w Polsce spadł do najniższego poziomu od listopada 2020 r. Z niepokojem powinni na to patrzeć sprzedawcy tzw. dóbr dyskrecjonalnych.

Nastroje konsumentów załamały się. Są niemal tak złe jak w szczycie pandemii w 2020 roku, mimo że ogólna sytuacja gospodarcza jest dużo lepsza, a pandemiczna nieco lepsza niż wtedy. Powodem pogorszenia nastrojów jest inflacja, która sprawia, że ludzie redukują oczekiwania dotyczące swoich wydatków i oszczędności. Na razie te negatywne odczucia nie przekładają się na popyt, ale to się może zmienić w kolejnych miesiącach. Największe ryzyko dotyczy popytu na tzw. dobra dyskrecjonalne i trwałe, czyli te, które w czasie pandemii akurat sprzedawały się dobrze.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 5 zł / miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące
później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci. Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ