Feniks57 na polskich torach

Katarzyna Kapczyńska, PAP
22-11-2017, 22:00

Jeden z pierwszych składów kolejowych EN57 został niedawno uznany za zabytek, jednak wiekowe pociągi długo jeszcze będą służyć pasażerom.

Należące go Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Przewozy Regionalne otrzymały 14 takich pojazdów, zmodernizowanych przez FPS Cegielski. Teraz będą nazywać się Feniks57.

— Rozwój kolei, zarówno jeśli chodzi o krajowych producentów taboru, jak i rozbudowę infrastruktury, to jeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Chcemy, żeby po wyremontowanych i bezpiecznych torach jeździły komfortowe pociągi. Najlepiej takie, które są efektem pracy polskiego przemysłu. Dlatego cieszy mnie, że autorem modernizacji jest polska firma – mówi Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów. Marcin Chludziński, prezes ARP, szacuje, że portfel zamówień poznańskiej spółki sięga 500 mln zł, a przed dobrą zmianą wynosił 100 mln zł. Warto jednak przypomnieć, że Cegielski nie brał udziału w trwającej kilka lat temu wojnie cenowej i składał często najdroższe oferty w przetargach. Obecnie jest mniej wybredny. © Ⓟ

14 sztuk Tyle składów zmodernizowanych pociągów trafiło do Przewozów Regionalnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Feniks57 na polskich torach