Fiasko rosyjskich dóbr w chińskim e-commerce

opublikowano: 21-06-2016, 11:23

Wspierany przez państwo projekt promocji rosyjskich dóbr w chińskim serwisie e-commerce AliExpress został zakończony. Przez siedem miesięcy dokonano tylko 24 transakcji, informuje Kommiersant.

Rosyjskie Ministerstwo Handlu i Przemysłu uruchomiło na AliExpress stronę: “Moda. Made in Russia”. Od uruchomienia w grudniu 2015 roku miała tylko 130 tys. odwiedzin. Do projektu zaproszono 466 rosyjskich firm, ale 369 odmówiło, twierdząc, że nie jest zainteresowana handlem w Internecie. Te, które pozostały w projekcie, skarżyły się na problemy, m.in. źle przetłumaczone oprogramowanie i kłopoty z konwersją walut.  

Bloomberg

AliExpress tłumaczy niską sprzedaż rosyjskich dóbr „nierozsądnie wysokimi cenami i brakiem oryginalności”. Zwrócił uwagę, że oferowane rosyjskie dobra były dużo droższe od sprzedawanych przez chińskie firmy.

Wiceminister handlu Wiktor Jewtuchow powiedział Kommiersantowi, że projekt był ważnym doświadczeniem i pokazał producentom m.in. jak prezentować dobra i jakie proponować ceny.

- Po prostu jest niemożliwe, aby konkurować na globalnym rynku dóbr konsumpcyjnych dobrami ponad dwukrotnie droższymi niż inne, podobne produkty  - stwierdził.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, moscowtimes.com

Polecane