Film zachęci do aplikowania

10-04-2017, 22:00

Wideorekrutacje to nie tylko sposób na pozyskanie nowych pracowników, ale ważny element budowania wizerunku marki.

W internecie panuje nieustająca moda na formaty wideo — vlogerzy wypierają blogerów, a teksty podparte krótkim filmem budują większe zasięgi. Ostatnio materiały audiowizualne stały się także pomocne działom HR, zarówno jako ważny element rekrutacyjny, jak i wizerunkowy. Nowoczesne działy kadr już teraz zapraszają do nagrań pracowników i tworzą prezentacje wideo o firmie.

— To jeden z pierwszych typów filmów, którymi zaczęły wspomagać się w rekrutacjach działy HR. Z reguły trwają od jednej do kilku minut, pokazują wnętrze firmy, uśmiechniętych pracowników. W trakcie filmu pojawiają się hasła „dołącz do nas”, „zacznij z nami karierę”, „aplikuj na www”, „wyślij CV”. Czasem padają obietnice, np. atrakcyjnego wynagrodzenia, możliwości rozwoju — mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. Jedną z głównych zalet autopromocyjnego wideo o firmie jest to, że powstaje ono z potrzeby jednej rekrutacji, a działa bezpośrednio przez długi czas. Kolejny atut — nagranie nie dociera wyłącznie do kandydatów, ale pracuje także na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Ponadto organizacje wykorzystują tę formę do zaprezentowania wnętrza swojego biurowca, teraz już także w technologii 360 stopni. Jeśli mowa o filmach z pracownikami w roli głównej — one również mają bardzo pozytywny wpływ na rekrutację w przedsiębiorstwach. Często ukazują bowiem obraz pracy w danym dziale, a czasem historię jednej osoby i ścieżkę jej kariery, co pozwala dowiedzieć się potencjalnym kandydatom, jakie mają szanse na rozwój w firmie. Ponadto uśmiechnięty i autentyczny pracownik jest zawsze najlepszym świadectwem tego, że lubi swoje miejsce zatrudnienia. Jest to istotne o tyle, że kandydaci zwracają uwagę na atmosferę panującą w przedsiębiorstwie, do którego składają aplikację. Po kolejną formę sięgają duże międzynarodowe korporacje, które poszukują specjalistów i menedżerów wyższego szczebla. Te nagrania są nastawione przede wszystkim na rekrutację, dlatego występują w nich HR-owcy opowiadający o firmie oraz o tym, kogo i na jakie stanowisko chcą zatrudnić. Filmiki często rozsyłane są do konkretnych kandydatów, których organizacja chciałaby widzieć w swoich szeregach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Film zachęci do aplikowania