Eurocash dba o zrównoważony rozwój —potwierdza opublikowany niedawno przez tę spółkę raport społecznej odpowiedzialności za 2017 r. Jacek Owczarek, członek zarządu, zapewnia, że grupa coraz lepiej zdaje sobie sprawę ze swojego wpływu na otoczenie, nie tylko w wymiarze ekonomicznym, ale także społecznym i środowiskowym. W opracowaniu dużo miejsca zajmują sprawy pracownicze, co dowodzi, że przez CSR kierownictwo koncernu rozumie też odpowiednie zarządzanie personelem. Chodzi m.in. o higienę i bezpieczeństwo pracy, szkolenia i programy stypendialne, ścieżki kariery oraz badania opinii pracowników i różnorodność zatrudnienia.

Z pomocą nowych technologii
Aby przeciwstawiać się ewentualnym patologiom, potentat branży FMCG (dobra szybkozbywalne) uruchomił linię zaufania, która służy do zgłaszania przypadków: kradzieży, defraudacji, naruszenia polityki firmy, mobbingu, molestowania seksualnego i innych nieetycznych zachowań. Przedsiębiorstwo przyjęło Kodeks Etyki, który jasno określa standardy postępowania oczekiwane od wszystkich pracowników i zawiera najważniejsze wartości grupy — jak zorientowanie na klienta, dzielenie się zyskami, rzetelność, przejrzystość i zadowolenie z pracy.
Te wszystkie działania sprawiają, że hurtowy dystrybutor artykułów żywnościowychcieszy się opinią przyjaznego pracodawcy. Nie uszło to uwadze jurorów ostatniej edycji konkursu „Siła przyciągania”, organizowanego przez „Puls Biznesu” wraz z partnerami: firmami Work Service, PwC i Orange Polska, który honoruje przedsiębiorstwa stawiające na employer branding.
Spożywczy gigant zdobył wyróżnienie w kategorii „najlepsza inicjatywa out of the box”— za działania angażujące pracowników, a także stworzenie kanału komunikacji dla młodych osób. Wykorzystał do tego nowe technologie. Wielu laureatów konkursu pokazywało swoje firmy oczami pracowników, ale Eurocash do zadania podszedł dosłownie. Wyposażył pracowników w okulary rejestrujące, jak wykonują swoje obowiązki i co się dookoła nich dzieje. Nagrane materiały złożyły się na film prezentujący codzienność przedsiębiorstwa i panującą w nim atmosferę. Czemu służyła kampania?
Jednorodny przekaz
Na koniec ubiegłego roku grupa zatrudniała ponad 11,3 tys. osób. W tak dużej strukturze łatwo o anonimowość i problemy komunikacyjne. Trudno zaś o jednorodny przekaz na zewnątrz. Ale od czego są nowinki cyfrowe, znajdujące uznanie zwłaszcza u milenialsów?
— Nasza grupa składa się z kilkunastu jednostek biznesowych. Wyzwanie, przed jakim stoimy, jest takie, że kandydaci, którzy do nas trafiają, nie do końca wiedzą, czym właściwie jest nasza firma. Zdecydowaliśmy się więc przybliżyć pracę u nas, „wykorzystując” do tego naszych pracowników — mówiła, odbierając wyróżnienie „Pulsu Biznesu”, Magdalena Komorowska, menedżer ds. rozwoju kadry menedżerskiej w Grupie Eurocash.
Wyróżniona kampania informacyjna była adresowana do kandydatów w wieku 20-26 lat. Dodatkowym celem było zaangażowanie w działania promocyjne i rekrutacyjne pracowników grupy. Filmy, które powstały podczas kampanii, można obejrzeć m.in. na firmowej stronie. Planowana jest kontynuacja przedsięwzięcia. © Ⓟ