Firma oczami pracowników

Puls Biznesu, Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata
opublikowano: 14-05-2018, 22:00

Specjaliści Eurocashu nosili okulary rejestrujące ich codzienną pracę. Tak powstał film informacyjny dla kandydatów

Eurocash dba o zrównoważony rozwój —potwierdza opublikowany niedawno przez tę spółkę raport społecznej odpowiedzialności za 2017 r. Jacek Owczarek, członek zarządu, zapewnia, że grupa coraz lepiej zdaje sobie sprawę ze swojego wpływu na otoczenie, nie tylko w wymiarze ekonomicznym, ale także społecznym i środowiskowym. W opracowaniu dużo miejsca zajmują sprawy pracownicze, co dowodzi, że przez CSR kierownictwo koncernu rozumie też odpowiednie zarządzanie personelem. Chodzi m.in. o higienę i bezpieczeństwo pracy, szkolenia i programy stypendialne, ścieżki kariery oraz badania opinii pracowników i różnorodność zatrudnienia.

KAMPANIA:
KAMPANIA:
Kandydaci mają prawo wiedzieć jak najwięcej o pracy w naszym przedsiębiorstwie, jego wartościach i standardach etycznych. Musimy więc te informacje przekazać w atrakcyjnej formie — mówi Magdalena Komorowska, menedżer ds. rozwoju kadry menedżerskiej w Grupie Eurocash.
Fot. Marek Wiśniewski

Z pomocą nowych technologii

Aby przeciwstawiać się ewentualnym patologiom, potentat branży FMCG (dobra szybkozbywalne) uruchomił linię zaufania, która służy do zgłaszania przypadków: kradzieży, defraudacji, naruszenia polityki firmy, mobbingu, molestowania seksualnego i innych nieetycznych zachowań. Przedsiębiorstwo przyjęło Kodeks Etyki, który jasno określa standardy postępowania oczekiwane od wszystkich pracowników i zawiera najważniejsze wartości grupy — jak zorientowanie na klienta, dzielenie się zyskami, rzetelność, przejrzystość i zadowolenie z pracy.

Te wszystkie działania sprawiają, że hurtowy dystrybutor artykułów żywnościowychcieszy się opinią przyjaznego pracodawcy. Nie uszło to uwadze jurorów ostatniej edycji konkursu „Siła przyciągania”, organizowanego przez „Puls Biznesu” wraz z partnerami: firmami Work Service, PwC i Orange Polska, który honoruje przedsiębiorstwa stawiające na employer branding.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Spożywczy gigant zdobył wyróżnienie w kategorii „najlepsza inicjatywa out of the box”— za działania angażujące pracowników, a także stworzenie kanału komunikacji dla młodych osób. Wykorzystał do tego nowe technologie. Wielu laureatów konkursu pokazywało swoje firmy oczami pracowników, ale Eurocash do zadania podszedł dosłownie. Wyposażył pracowników w okulary rejestrujące, jak wykonują swoje obowiązki i co się dookoła nich dzieje. Nagrane materiały złożyły się na film prezentujący codzienność przedsiębiorstwa i panującą w nim atmosferę. Czemu służyła kampania?

Jednorodny przekaz

Na koniec ubiegłego roku grupa zatrudniała ponad 11,3 tys. osób. W tak dużej strukturze łatwo o anonimowość i problemy komunikacyjne. Trudno zaś o jednorodny przekaz na zewnątrz. Ale od czego są nowinki cyfrowe, znajdujące uznanie zwłaszcza u milenialsów?

— Nasza grupa składa się z kilkunastu jednostek biznesowych. Wyzwanie, przed jakim stoimy, jest takie, że kandydaci, którzy do nas trafiają, nie do końca wiedzą, czym właściwie jest nasza firma. Zdecydowaliśmy się więc przybliżyć pracę u nas, „wykorzystując” do tego naszych pracowników — mówiła, odbierając wyróżnienie „Pulsu Biznesu”, Magdalena Komorowska, menedżer ds. rozwoju kadry menedżerskiej w Grupie Eurocash.

Wyróżniona kampania informacyjna była adresowana do kandydatów w wieku 20-26 lat. Dodatkowym celem było zaangażowanie w działania promocyjne i rekrutacyjne pracowników grupy. Filmy, które powstały podczas kampanii, można obejrzeć m.in. na firmowej stronie. Planowana jest kontynuacja przedsięwzięcia. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata

Polecane