Czytasz dzięki

Firmy dostają moc. Na żądanie

opublikowano: 26-07-2020, 22:00

Pandemia zrobiłaby w polskich przedsiębiorstwach większe spustoszenia, gdyby nie chmura obliczeniowa.

Ponad 33 proc. przedsiębiorstw uważa, że cloud computing pomógł im szybko przystosować się do warunków społecznego dystansu — wynika z najnowszego badania LogicMonitor, zrealizowanego na zlecenie spółki Atman (operator data center) wśród polskich firm. Dzięki chmurze — deklarują respondenci — można było niemal natychmiast przełączyć się na pracę zdalną, zautomatyzować łańcuchy dostaw sieci handlowych, mieć swobodny dostęp do danych i uruchamiać aplikacje zakupowe w smartfonach.

Rozwiązania cloudowe od lat walczą o uznanie w świecie biznesu, ale dopiero pandemia przekonała wielu decydentów do tej technologii. Wcześniej odrzucali outsourcing i usługowy model IT w obawie o bezpieczeństwo swoich zasobów cyfrowych. A jeśli korzystali ze wsparcia zewnętrznych partnerów technologicznych, to w ograniczonym zakresie. Lockdown zmusił ich do zmiany podejścia.

— W poprzedniej edycji badania z 2017 r. 13 proc. firm twierdziło, że szybkie przejście do chmury nigdy nie nastąpi, a ponad 62 proc. — że migracja zajmie co najmniej pięć lat. Nagłe wprowadzenie związanych z epidemią ograniczeń skłoniło przedsiębiorców do większego zainteresowania się cloudem. Zobaczyli, że jest to rozwiązanie bezpieczne i elastyczne. Przykład? Chmura pozwala zwiększać na żądanie moc obliczeniową, co przy zmieniających się warunkach rynkowych jest niezwykle istotne — tłumaczy Jarosław Łuczkiewicz, dyrektor marketingu w Atmanie.

Wbrew obawom o recesję co czwarta ankietowana firma przyspieszyła wdrożenia cyfrowe albo chce je przeprowadzić w najbliższych kilku miesiącach. Dzięki chmurze takie inwestycje nie wymagają dużych nakładów na starcie — użytkownicy płacą comiesięczny abonament. A co najlepsze: cloud computing sprawdza się zarówno w przypadku wielkich koncernów, jak i małych firm.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane