Firmy pławią się w motoluksusie

Bardzo szybko rośnie sprzedaż aut z segmentu premium. Po trzech kwartałach 2017 r. zarejestrowano ich niemal o jedną czwartą więcej niż przed rokiem.

Od stycznia do września 2017 r. zarejestrowano w Polsce ponad 355,5 tys. nowych aut osobowych — wynika z opracowania danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, przygotowanego przez Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To aż o 17,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Najszybciej rośnie segment najdroższy — zarejestrowano ponad 44,8 tys. aut premium, czyli o ponad 23,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost sprzedaży to głównie zasługa firm, na które przypada aż siedem z dziesięciu rejestracji aut osobowych.

— W segmencie premium udział firm jest jeszcze większy. Szacujemy, że nawet 80 proc. takich samochodów rejestrowali przedsiębiorcy — mówi Wojciech Drzewiecki, szef Samaru. Jego zdaniem, wzrost sprzedaży drogich samochodów to pokłosie rozwoju usług finansowania ich zakupu. Chodzi głównie o leasing z wysoką wartością końcową i usługi car fleet management (CFM).

— Takie rozwiązania są dla przedsiębiorców łatwiej dostępne, a oferty znaczenie bardziej atrakcyjne niż dla klientów indywidualnych — twierdzi Wojciech Drzewiecki. Liderem rynku aut klasy wyższej po trzech kwartałach 2017 r. jest BMW. Klienci zarejestrowali prawie 10,9 tys. aut tej marki (o 23 proc. więcej r/r). Srebro przypadło Mercedesowi (10,4 tys. rejestracji, wzrost o 31,5 proc.), a brąz — Audi (niespełna 9,3 tys., wzrost o 22,6 proc.). Do pierwszej piątki weszły jeszcze Volvo (7 tys., o 23,9 proc. więcej) i Lexus (2,8 tys., 2,3 proc. wzrostu).

Ciekawostką jest obecność wśród najpopularniejszych marek premium, na 12. miejscu, Tesli. Od początku roku do końca września zarejestrowano 46 aut tej marki, choć nie ma polskiego importera (najbliższy diler działa w Berlinie). Ostatni kwartał roku to czas premier aut z segmentu premium. Do oferty Volvo dołączy przedstawiciel popularnych w Polsce małych SUV-ów (XC40), BMW wprowadzi do sprzedaży odnowione X3, Audi będzie kusiło nowym A8, a Lexus — modelem LS i właśnie wprowadzonym do salonów luksusowym coupe LC. Przełom 2017 i 2018 r. zapowiada się zatem obiecująco, a barometr luksusowej motoryzacji wskazuje dobrą pogodę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Firmy pławią się w motoluksusie