Firmy walczą z pijanymi kierowcami

Agnieszka Ostojska
opublikowano: 2002-01-22 00:00

Ruszyła nowa społeczna kampania outdoorowa pod hasłem „Picie mąci życie”. W czasie jej trwania wzdłuż najbardziej ruchliwych dróg w 15 największych miastach Polski zostaną rozmieszczone czarno-białe billboardy. Akcja ma szczególne znaczenie w miesiącach zimowych, w których na polskich drogach zdarza się najwięcej wypadków. Bardzo częstą ich przyczyną są pijani kierowcy.

Kampania ma na celu uzmysłowienie kierowcom, że wyjeżdżając na drogę po wypiciu alkoholu stają się przestępcami. Agencja D’Arcy, pomysłodawca i twórca akcji, przygotowała serię czarnych trójwymiarowych plakatów z hasłem „Picie mąci życie”, wydrukowanym w taki sposób, że jest widoczne tylko z daleka. W miarę zbliżania się do tablicy napis coraz bardziej się zamazuje i zanika. Agencja w ten sposób pokazuje co dzieje się ze wzrokiem pijanego człowieka.

Akcja odbywa się pod patronatem Komendy Głównej Policji. Uczestniczą w niej również firmy reklamy zewnętrznej City Board Media i Hecht Polska.