Francuzi nie chcą już beretów

AD
opublikowano: 24-02-2014, 00:00

Produkcja beretów, jeden z symboli Francuzów, spadła z kilku milionów do 160 tys. sztuk rocznie, a w ślad za tym liczba producentów z 30 do jednego.

Zobacz więcej

Fot. iStock

Młodzi mężczyźni nie chcą ich nosić, a jeśli już ktoś je kupuje, to woli chińską podróbkę, od francuskiego oryginału. Media winią modę oraz różnicę w cenie. Beret wyprodukowany w Chinach lub Czechach kosztuje 2 EUR, a od francuskiego producenta — 40 EUR. Firma Laulhere, utrzymujący się na rynku jedyny rodzimy producent, chce się ratować, wypuszczając kolekcję damską. Być może skorzysta też z pomysłu hiszpańskiego konkurenta, który ozdabiał berety biżuterią. Z pomocą przyszedł też prezydent Francois Hollande — berety zostały objęte jego programem „Made in France” wspierającym rodzime biznesy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu