Fundusz zwiększył zaangażowanie w CI Games

Kamil ZatońskiKamil ZatońskiGrzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2022-08-23 07:34
zaktualizowano: 2022-08-23 09:47

Active Ownership Fund ujawnił, że w transakcji pakietowej kupił niemal 5 proc. akcji CI Games.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jakim pakietem akcji CI Games dysponuje obecnie Active Ownership Fund
  • Kiedy po raz pierwszy ujawnił się w akcjonariacie producenta gier
  • Co CI Games zaprezentuje na rozpoczynających się właśnie targach Gamescom
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W wyniku zakupu akcji w transakcji pakietowej w dniu 12 sierpnia Active Ownership Fund zwiększył zaangażowanie w producenta gier do 19,99 proc. Bezpośrednio przed transakcją miał akcje uprawniające do 14,99 proc. głosów.

Active Ownership Fund po raz pierwszy ujawnił się w akcjonariacie CI Games w maju 2022 r. Poinformował wówczas, że ma ponad 14 proc. akcji spółki. O sprzedaży 5,17 proc. jej akcji poinformował wówczas natomiast Rockbridge TFI.

Fundusz w maju kupował akcje m.in. w dwóch transakcjach. Cena w obu wyniosła 2 zł za szt. — 23,5 proc. wyżej niż kurs na zamknięciu sesji.

Największym akcjonariuszem CI Games pozostaje Marek Tymiński, prezes i założyciel spółki, do którego należy 29 proc. akcji.

CI Games zapowiedziało wprowadzenie swoich akcji do obrotu na rynku prowadzonym przez Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych i przygotowuje się do realizacji tego celu. Na początku marca spółka podawała, że wybrała Joh. Berenberg, jako doradcę finansowego przy potencjalnym dual listingu. We wrześniu ma się odbyć NWZ, które zdecyduje o przekształceniu CI Games w spółkę europejską (SE). Ma to m.in. ułatwić funkcjonowanie w przypadku dual listingu.

Najważniejszym obecnie projektem spółki jest kontynuacja “Lords of the Fallen” z 2014 r. Sequel tytułu ma zostać zaprezentowany międzynarodowym partnerom na branżowej konferencji Gamescom, która rozpoczęła się we wtorek. Niebawem rozpocznie się też globalna kampania marketingowa gry.