Trzynastka nie musi być liczbą pechową i wiele wskazuje na to, że nie będzie, przynajmniej dla firm, które zamierzają wziąć udział w kolejnej edycji rankingu najbardziej dynamicznych małych i średnich firm — Gazele Biznesu. A właśnie po raz trzynasty redakcja „Pulsu Biznesu” we współpracy z wywiadownią gospodarczą Coface Poland opracowuje ten ranking. I chociaż sytuacja gospodarcza jest niepewna, a w działaniach przedsiębiorców ostrożność dominuje nad rozmachem, to nasz optymizm wydaje się uzasadniony, gdyż liczba zgłoszeń firm, które chcą zostać Gazelami Biznesu, jest w tym roku wyjątkowo duża. Może to wynikać zarówno z ogólnie dobrej kondycji małych i średnich przedsiębiorstw, jak i z dużej popularności samego zestawienia.
Tym, którzy go jednak nie znają, przypominamy, że „Gazele Biznesu” to publikowany przez „Puls Biznesu” od 2000 r. ranking małych i średnich firm, którego głównym kryterium jest stały i dynamiczny rozwój. Szczegółowe informacje o tym, jakie firmy mogą zostać Gazelami, regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.gazele.pl. Właściciele i menedżerowie firm, którzy rozważają zgłoszenie się po raz pierwszy, powinni wiedzieć, że tytuł Gazeli Biznesu oznacza, oprócz prestiżu, większą wiarygodność u kontrahentów i w instytucjach finansowych. A to przekłada się m.in. na stosowanie prostszych procedur kredytowych, a czasem zniżek. Umożliwia także nawiązanie wielu nowych kontaktów biznesowych podczas regionalnych gal, na których wręczamy Gazelom pamiątkowe certyfikaty.
No i powinni też wiedzieć, że nie chcemy od nich niczego w zamian. Udział w rankingu jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić zgłoszenie. A warto się pospieszyć, bo termin upływa już 30 września.